שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » פרסונה נון גרטה: הממשל האמריקאי לא יפגש עם השר סמוטריץ' בביקורו בארה"ב
אחרי הסערה שעורר סמוטריץ', בעקבות דבריו כי יש "למחוק את חווארה", הממשל האמריקאי הודיע שאנשיו לא יפגשו עם שר האוצר | מקורבי השר: הוא נוסע לכנס השנתי של הבונד
יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

אחרי שמחלקת המדינה האמריקנית גינתה בחריפות את אמירתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', על ההתפרעויות בחווארה, הודיע אמש (חמישי) הבית הלבן באופן רשמי, כי שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' לא ייפגש עם מקבילתו האמריקאית ג'נ ילן או עם גורם אחר בממשל האמריקאי בביקורו בוושינגטון.

השר סמוטריץ' צפוי להגיע ביום ראשון לוושינגטון לראשונה מאז מונה לתפקידו בממשלה החדשה, וישתתף בכנס השנתי של הבונדס, החברה הממשלתית לגיוס כספים מיהדות התפוצות. בתחילת השבוע, בעקבות רצח האחים הלל ויגל יניב מהר ברכה שנרצחו בידי פלסטיני מחווארה, עורר השר סמוטריץ' סערה גדולה כשעשה "לייק" לציוץ של סגן ראש מועצת שומרון דוד (דוידי) בן ציון שבו כתב "את הכפר חווארה צריך למחוק היום".

עוד מבחזית החדשות

ביום רביעי נשאל השר סמוטריץ' על תמיכתו בפוסט של סגן ראש מועצת שומרון והוא טען: "למה עשיתי לייק לציוץ? כיוון שאני חושב שאת הכפר חווארה צריך למחוק". אחר כך אמר שר האוצר: "המדינה היא זו שצריכה למחוק את חווארה". מחלקת המדינה האמריקנית גינתה בחריפות את דבריו של סמוטריץ', ודובר המחלקה נד פרייס אמר כי "מדובר בהתבטאות בלתי אחראית ודוחה, היא מגיעה לכדי הסתה ואלימות". הוא אף קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לגנות את דברי השר.

דוברת המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב סירבה להתייחס לשאלות ynet האם ההחלטה התקבלה עקב התבטאויותיו האחרונות של סמוטריץ' שאף קרא לארה"ב "לא להתערב בעניינינו הפנימיים" על רקע המחלוקות בסוגיית הרפורמה המשפטית, והאם התקבלה בקשה מצד סמוטריץ' לפגישות עם בכירים אמריקאים.

בימים האחרונים הולכת וגוברת המחאה בקרב הארגונים היהודיים בארה"ב לקראת ביקור שר האוצר בוושינגטון. איפא"ק, ג'יי סטריט, ועידת הנשיאים ואיגוד הקהילות הרפורמיות קראו לממשל ביידן להחרים את סמוטריץ' ולא לאשר לו אשרת כניסה בעקבות התבטאויותיו על חווארה ועמדותיו הקיצוניות.

הקריאות הללו מצטרפות לאמירות דומות שעלו מהשטח בחודשים האחרונים. Americans for Peace Now, השלוחה האמריקנית של "שלום עכשיו", הפיצה עצומה שקוראת לביידן להכריז על סמוטריץ' כאישיות לא רצויה במדינה, ותוך פחות מיממה גייסה יותר מ-1,100 חתימות.

יותר מ-330 רבנים ומנהיגי קהילות יהודיות ברחבי המדינה, בהם מנהיגי הקהילות הקונסרבטיביות והרפורמיות הגדולות ביותר באזור וושינגטון הבירה, שיקגו ולוס אנג'לס, הצהירו עוד לפני כינון הממשלה כי יחרימו את מנהיגי הציונות הדתית בממשלה החדשה, ולא יאפשרו להם לבקר בקהילותיהם או לדבר בבתי הכנסת שלהם.

עוד מבחזית החדשות

גם בעולם הערבי ממשיכים לגנות את סמוטריץ' על דבריו. משרד החוץ במצרים פרסם הודעה שבה נכתב: "אמירות אלו מייצגות הסתה מסוכנת לאלימות שאינה מתקבלת על הדעת וזאת בניגוד לערכי המוסר. מדובר באמירות חסרות אחריות שמצופה להיות לבעל תפקיד בכיר". עוד כתבו במצרים: "להפסיק את פעולות ההסתה נגד הפלסטינים ולעצור את הצעדים החד צדדיים על מנת להגיע לרגיעה בין הצדדים ובשביל להכין את הקרקע לקראת חידוש תהליך השלום על בסיס עקרון פתרון שתי המדינות". במשרד החוץ של איחוד האמירויות אמרו אתמול: "מדובר בהצהרות גזעניות של שר האוצר הישראלי".

מטעמו של סמוטריץ' נמסר בתגובה כי: "שר האוצר נוסע להשתתף באירוע השנתי של ארגון הבונדס שיתקיים בארה"ב". מקורבי השר ציינו כי הוא לא ביקש להיפגש עם בכירים אמריקאים. סמוטריץ' אף פרסם הבהרה בעקבות דבריו וציין: "למען הסר ספק, בדבריי לא התכוונתי למחוק את הכפר חווארה אלא רק לפעול באופן ממוקד נגד המחבלים ותומכי הטרור בתוכו ולגבות מהם מחיר כבד כדי להשיב את הביטחון לתושבי האזור".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. הממשל האמריקאני עומד מאחורי ההפגנות ללא ספק ממן להפיל ממשלה של יהודים .
    פוטין צודק אמריקה כמו רומא רוצה לשלוט על העולם עם ספרטה ותענוגים מתועבים ללא דת ובטח שלא יהודית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים