שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » פריז: לראשונה נשמעה אזעקה בבירה מאז מלחמת העולם השניה
המהומות בצרפת
994 בני אדם נעצרו הלילה במהומות אלימות שפרצו ברחבי צרפת בלילה הרביעי ברציפות | עיקר המהומות התרכזו במרסיי וליון | רוב הצרפתים תומכים במצב חירום
תגיות: ,
התפרעויות בפריז,ארכיון | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

פרעות המוסלמים במרכז ובפרברי פריז הגיעו לשיא חדש. הלילה (מוצ"ש) נעצרו כ-1000 בני אדם במהומות אלימות זה הלילה הרביעי ברציפות. הפורעים העלו רחובות שלמים באש ועשרות בנינים ומאות מכוניות נבזזו ונשרפו. אלפי פורעים התעמתו עם השוטרים שנראה היה כי איבדו שליטה על המצב. לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה נשמעו אזעקות ברחבי פריז.

המהומות בפריז | רשתות לפי סעיף 27א'

פריז הבוקר | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

אחרי לילה רביעי של אלימות בצרפת, עברו מוקדי ההתפרעויות והביזה מפריז ופרבריה לערים אחרות ברחבי צרפת, בעיקר מרסיי, ליון, שטרסבורג וגרנובל. מאות נעצרו במהלך המהומות. בליון הוטמן מטען נפץ בסניף דואר.

עוד מבחזית החדשות

לפנות בוקר הודיע שר הפנים הצרפתי, ג׳ראלד דרמנן, כי לפחות 1,331 אנשים נעצרו על ידי המשטרה בעקבות אירועים אלימים במקומות שונים. ביניהם תשעה אנשים שברשותם נמצאו בקבוקי מולוטוב שנעצרו בפרבר הפריזאי נאנטר, שם נהרג הצעיר המוסלמי בידי השוטר , האירוע שהצית את גל ההתפרעויות הנוכחי.

השר דרמנן, שביקר כוחות משטרה באחד ממוקדי המתיחות, העריך שחלה ירידה בהיקף האלימות והכריז כי ״הרפובליקה תנצח. אני מבדיל בין כמה אלפי פושעים לבין הרוב העצום של אזרחינו החיים בשכונות העממיות״.

יותר מ-45 אלף שוטרים מנסים להתמודד עם ההתפרעויות האלימות בצרפת. למרות זאת, כלי רכב הוצתו וחנויות נהרסו ונבזזו. הפורעים גם ירו זיקוקים לעבר השוטרים והצליחו לגנוב רובים מחנויות כלי נשק. על פי דיווחים נפצעו 74 שוטרים.

עוד מבחזית החדשות

בינתיים הנזקים הכלכליים בצרפת כתוצאה מהפרעות אדירים ומוערכים בעשרות מיליוני יורו לפחות. התחבורה הציבורית והרכבות פעילות באופן חלקי בלבד. מסקר שנערך בצרפת עולה כי 69% מהצרפתים תומכים בהכרזה על מצב חירום במדינה.

המהומות בצרפת פרצו בעקבות מותו של צעיר בן 17 ממוצא אלג'יראי ומרוקני, שנורה בידי שוטר תנועה ביום שלישי. מותו, שתועד בווידאו, עורר טענות ארוכות על אלימות משטרתית וגזענות. השוטר שירה בנער טען שפעל מתוך הגנה עצמית אך תיעוד וידאו מהזירה שלל את טענותיו.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים