שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » פריז: התושבים יכריעו במשאל עם, האם לאסור השכרת קורקינטים חשמליים
ראש עיריית פריז הזמין היום את תושבי העיר למשאל עם שיקבע האם יש להמשיך את השכרת הקורקינטים החשמליים | בעירייה מקווים שהציבור יצביע נגד "הקורקינטים מסוכנים"
קורקינטים חשמליים | צילום: freepik

ראש עיריית פריז אן הידלגו, הזמינה היום (ראשון) את תושבי העיר להכריע בשאלה, האם לאסור את המשך השכרת הקורקינטים החשמליים בעיר. ראש העיר ציינה כי השימוש בקורקינטים ברחובות פריז הוא "נושא מפלג ביותר".

ראש העיר אמרה בראיון לעיתון "לה פריזיאן" שהעירייה תערוך משאל עם ב-2 באפריל, והתושבים יתבקשו לענות על "שאלה פשוטה מאוד": "האם להמשיך עם השכרה חופשית של קורקינטים?". הידלגו אמרה כי היא באופן אישי מעדיפה לאסור על השכרת הקורקינטים, אך "תכבד את הכרעת הפריזאים".

עוד מבחזית החדשות

ברחבי פריז מוצעים להשכרה כיום כ-15,000 קורקינטים של החברות Lime, Dott ו-Tier. כמו בערים גדולות בעולם, גם בפריז השימוש בקורקינטים חשמליים במרחב הציבורי שנוי במחלוקת. אם פריז תחליט לאסור השכרת קורקינטים חשמליים, היא תהיה מאוד יוצאת דופן.

גם בפריז, כמו בכל הערים הגדולות, יש מי ששוכרים את הקורקינטים ורוכבים על המדרכות בניגוד לכללים וללא קסדה, חונים במקומות אסורים ומשאירים את כלי הרכב בפארקים. במקרים רבים הם חוצים באור אדום, ומסיעים אדם נוסף בניגוד לתקנות. בפריז יש גם כאלו המשליכים את הקורקינטים לנהר הסן.

למרות זאת, הפריזאים שמשתמשים בשירותי השכרת הקורקינטים טוענים כי בהשוואה לנסיעה בתחבורה הציבורית בעיר מדובר בפתרון יעיל, מהיר וידידותי לאיכות הסביבה.

בספטמבר הזהירה עיריית פריז את שלושת חברות הקורקינטים כי היא לא תחדש את הרישיון שלהן, אחרי חודש מרץ, אם הן לא ייאבקו במקרים של רכיבה "חסרת אחריות". בנובמבר הציעו החברות כמה הצעות ייעול, כולל התקנת לוחיות רישוי על הקורקינטים. סגן ראש העיר פריז דויד בליאר, שאחראי על תיק התחבורה בעירייה, אמר כי כי בכל מקרה לא משתלם להמשיך את שירותי ההשכרה.

עוד מבחזית החדשות

לדברי בליאר "הם מפריעים והם מסוכנים"' והוא היה מעדיף לאסור על השכרתם "ולהעניק שקט לרחובות ולמדרכות שלנו". הוא טען כי יותר מדי אזרחים מתלוננים על הקורקינטים. ראש העיר גם הוסיפה כי תוצאות משאל העם שייערך בתחילת אפריל לא ישפיעו על בעלי הקורקינטים הפרטיים. "הם לא מהווים בעיה" אמרה ראש העיר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים