שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » פרופ' יובל אלבשן על היועמ"שית: "בוחן מציאות בעייתי"
פרופ' אלבשן מתח ביקורת על כך שהיוע"משית הזדרזה לפרסם מכתב נגד הצהרת ראש הממשלה בנוגע לרפורמה "נוסח המכתב והוצאתו מהווים טעות"
פרופ' יובל אלבשן | צילום: י. ש. - ויקיפדיה

פרופ' יובל אלבשן, דיקן הקמפוסים הרב-תרבותיים של הקריה האקדמית אונו, טוען במאמר שפרסם הבוקר (ראשון) בעיתון "ידיעות אחרונות" כי היועצת המשפטית גלי בהרב מיארה טעתה כשיצאה בביקורת קשה נגד ראש הממשלה לאחר נאומו ביום חמישי בו הצהיר כי יעסוק ברפורמה על אף הסדר ניגוד העניינים.

אלבשן כתב במאמרו ש"לצערי, התחושה היא שהיועמ"שית התייחסה בפחות רצינות וזהירות למכתב שהוציאה לראש הממשלה לאחר נאומו בליל חמישי. אף שהיא בוודאי ערה למה שמשתולל ברחובות ולכאוס החוקתי הקרב ובא, המכתב הופץ כחצי יממה בלבד לאחר הנאום. זאת על אף שהביקור הרשמי של ראש הממשלה באנגליה סיפק לה צידוק מעולה להשתהות, מה גם שמדובר בביקור קצר. חלק מהמשנים שלה, אשר היו לצד היועמ"ש הקודם מנדלבליט, שהצהיר בתקשורת על כתבי אישום נגד נתניהו במהלך ביקור מדיני אצל נשיא ארה"ב, בוודאי סיפרו לה שזו הייתה טעות חמורה. מדוע הפזיזות לפרסם בבוקר שאחרי במקום לשקול היטב את הנפקויות?"

עוד מבחזית החדשות

לדבריו, "לו הייתה עושה כן, אפשר שהייתה מגיעה למסקנות ולניסוחים שונים. למשל, הייתה אולי נמנעת מקביעות עם סימני קריאה (הפרת חוק!) ומשתמשת בניסוחים משפטיים עמומים יותר שיאפשרו לה גמישות בעתיד. לפי התדרוכים שיצאו מלשכתה, אין לה כוונה להגיש כתב אישום על הפרת החוק, אז מה הטעם?".

עוד ציין אלבשן כי "במישור המהותי, האם היועמ"שית באמת לא רואה הבדל בין 2020 ואפילו בין המציאות בעת מתן הנחיותיה הקודמות לפני שבעה שבועות לבין המצב היום, כשהחורבן בפתח? האין זה חוסר סבירות קיצוני להותיר את ההסדר כמות שהוא ולא לאפשר לראש הממשלה להתערב בכל יכולותיו לאחר ששר הביטחון מתאר לפניו באופן רשמי את הסכנה הקיומית למדינה? ואם תגיד היועצת שלוּ היה מכריז על עצירת הרפורמה היא הייתה מאפשרת לו לעשות כן, היא רק מוכיחה את צדקת הרפורמה ואת טענות תומכיה למהפך שלטוני אנטי־דמוקרטי שהתחולל פה בעשורים האחרונים".

לסיכום כתב אלבשן "נוסח המכתב והוצאתו מהווים טעות שמלמדת גם על בוחן מציאות בעייתי. זה מדאיג כי דיאגנוזה מוטעית עלולה להוביל לטיפול מוטעה, ומצבנו החברתי הכמעט סופני לא יוכל לעמוד בו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים