שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » פרופ' יובל אלבשן: "בכאוס כולם מפסידים"
פרופסור אלבשן בריאיון: "החשש הוא כי למרות הקונצנזוס הרחב למדי, דווקא גורמי הקיצון הם אלו שיפגעו בהסכמות"
פרופ' יובל אלבשן | צילום: י. ש. - ויקיפדיה

פרופסור יובל אלבשן, דיקן הקמפוס בקריה האקדמית אונו, התראיין לערוץ 7 ועמר כי הוא חושש מ"חורבן" במקרה של פיצוץ השיחות בבית הנשיא. עוד אמר אלבשן כי "חייבת לצאת הסכמה מבית הנשיא. בלי הסכמה זה לא יהיה, אנחנו נגיע לחורבן. זה לא שיש חלופה אחרת, החלופה היחידה להסכמה זו הכרעה".

לדעתו הכרעה תוביל את המדינה לכאוס "המשמעות של הכרעה לכל צד שלא יהיה, היא שאנחנו נכנסים לכאוס חוקתי. בכאוס קורה דבר אחד, החלשים נדפקים ראשונים ומיד אחריהם נדפקים החזקים, בכאוס כולם מפסידים".

עוד מבחזית החדשות

לשאלת המראיין האם ראש הממשלה יעצור את הרפורמה המשפטית לחלוטין באם לא תושג הסכמה בבית הנשיא, השיב אלבשן: "זו לא אופציה מופרכת אבל יש לה הרבה סכנות. אם הרפורמה תוקפא ולא תהיה שום התקדמות, המשמעות תהיה שמעל חצי עם ירגיש שהקול שלהם לא שווה לקולם של אחרים ושמי שקובע פה באמת הן אליטות הכלכלה והמשפט".

כמי שמצוי בנבכי שיחות ההידברות בבית הנשיא, אלבשן אופטימי לגבי הסיכויים להגיע הסכמה רחבה: "הדברים היו מאוד קרובים להסכמה, הפערים הם קטנים מאוד, מי שאומר שהפערים ענקיים משקר. רוב הציבור ורוב הנבחרים מבינים שמערכת המשפט כבר יותר מידי מקולקלת וחייבת תיקון, הם גם מבינים שהרפורמה של לוין זה לא התיקון שצריך".

עוד מבחזית החדשות

לדברי אלבשן התיקונים במערכת המשפט יקרו בסופו של דבר: "השאלה אם זה יהיה אחרי עוד מערכת בחירות ועוד כוחניות והאם נגיע לאלמנטים של סרבנות אמיתית ואם חלילה זה יביא לפגיעה לא רק במצב הכלכלי כמו שאנחנו רואים עכשיו אלא גם ממש במובן הקיומי-ביטחוני".

לטענת אלבשן, החשש הוא כי למרות הקונצנזוס הרחב למדי, דווקא גורמי הקיצון הם אלו שיפגעו בהסכמות. "יש גורמים כמעט חרדיים מצד אחד שרוצים את הרפורמה כולה והולכים לקצה שהממשלה ולא הכנסת תמנה את השופטים, פוליטיזציה, ואי אפשר יהיה לעשות כלום. מהצד השני יש את החרדים הפרוגרסיביים שהם תמונת ראי, מבחינתם בית המשפט יהיה כל יכול ולפוליטיקאים לא תהיה בו נגיעה".

לסיכום אמר אלבשן: "אני לא רואה הרבה אנשים אחראים במקומות של מקבלי ההחלטות. יש פשיטת רגל מנהיגותית באקדמיה, בכנסת, בממשלה, בכלכלה ובתעשייה ואם משהו מדאיג אותי זה – זה. אין מי שיכול לייצב את הספינה ואחרי זה להתחיל לתקן לאט לאט".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים