שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » פרויקט "חשמל כשר" יוצא לדרך
ביום ראשון צפויה הממשלה לאשר את הקמת מתקני אגירת "חשמל כשר" | מדובר באגירת חשמל שיד אדם לא נדרשת לו במהלך השבת או החג
תחנת הכוח "אורות רבין" | צילום: ויקיפדיה

הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון את הצעת שר האנרגיה ישראל כץ, להקמת מתקני אגירת חשמל כשר. כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים עם יהדות התורה. הממשלה תקדם באמצעות חברת החשמל מתקני אגירה באמצעותם תספק חברת החשמל "חשמל כשר" לשכונות החרדיות בשבתות וחגים.

מטרת המאגר הוא לפתור את בעיית חילול השבת בייצור חשמל. החשמל שנאגר יסייע גם בהיערכות לעליית הביקוש לחשמל באזורים המאופיינים בצפיפות גבוהה.

עוד מבחזית החדשות

בהצעה נכתב כי החשמל שייאגר יהיה מיועד לסייע בהיערכות לעליית הביקוש לחשמל באזורים המאופיינים בצפיפות גבוהה, ולצד זה מציינים בהחלטה גם את הביקוש החרדי לאספקת חשמל כשר שיד אדם לא נדרשת לו במהלך השבתת או החג.

במסגרת ההצעה יאושר גם תיקון להחלטת הממשלה לעניין הרפורמה במשק החשמל. תחילה יוקם מתקן אחד כפיילוט וצוות ייעודי יבחן את השינויים הנדרשים כדי לאפשר גם לשוק הפרטי להקים מתקני אגירה ולספק חשמל כשר. בעירית בני ברק החלו כבר בשנה שעברה ב"פיילוט" עצמאי, והקצו שטח של 1.2 דונם לטובת הקמת מתקן אגירה כשר. החברה הכלכלית של עיריית בני ברק פנתה לחברת החשמל בבקשה לביצוע פרויקט של חשמל כשר כאמור.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. ב"ה
    אור לי"ד באיר התשפ"ג
    אם כבר בפסח שני עסקינן – אז למה נגרע תושבי השכונות הלא חרדיות או הערים שאינן חרדיות במוצהר ולא נזכה לקבל גם כן את החשמל הכשר?
    גם אנו מצטרפים למחאה על חילול שבת! גם אנחנו חתמנו על כך וביקשנו מחברת חשמל למצוא פתרון עבור כל אלו שרוצים להשתמש בשבת בחשמל מהודר מלכתחילה, וכמותנו עוד הרבה מאד תושבים בערים שאינן חרדיות ובשכונות שאינן חרדיות.
    אין אפשרות להדיר אותנו מחוץ לפתרון הזה. אנחנו מבקשים ודורשים פתרון ראוי הגון וכשר כמו כל יתר הי'הודים היראים ואוהבים את דבר ה'! מלכתחילה יש לחשוב על פתרון שיספיק לכולם ולא לחשוב בצמצום רק על אלו שגרים במקומות המסוימים. השליחות ואהבת ה' לא מסתכמת לעיר או לשכונה מסוימת ויש כל כך הרבה אנשים שמבקשים ומתחננים גם הם להצטרף – לא ראוי, לא נכון ומאד לא י'הודי להשאיר את כל אלו מחוץ למעגל החשמל הכשר.
    אנא, חישבו על פתרון הולם עבור כל מי שרוצה בכך ולא רק לתושבי עיר או שכונות מסוימות!!! אל תחסכו במשאבים כי יתכן שבכך נזכה את כל עמ"י ובעיקר את אלו שממש רוצים אבל לא מתגוררים באזורים חרדים או מוכרים לכם. תבררו לעומק על הפתרונות ואל תעשו מעקפים או הקלות. בשום פנים ואופן לא נקבל זאת!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים