שיתוף
תגובות
חדשות » פרובוקציה בגבול לבנון: שלושה פעילי חיזבאללה נפצעו
המתיחות בצפון - תיעוד
ביום השנה למלחמת לבנון השנייה הרחיקו כוחות צה"ל חשודים שניסו לחבל בגדר הגבול באזור זרעית | בחיזבאללה הודו: "אלו אנשינו, 3 נפצעו"
הגבול עם לבנון | צילום: דובר צה"ל

על רקע יום השנה לפרוץ מלחמת לבנון השנייה, הרחיקו היום (רביעי) כוחות צה"ל מספר חשודים שהתקרבו לגדר הגבול עם לבנון וניסו לחבל בה. החשודים השתמשו ב"מטען הלם" שהונח על הגדר.

רגע הפיצוץ בגבול | דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר כי: "מספר חשודים התקרבו מוקדם יותר לגדר הגבול עם לבנון וניסו לחבל במרחב המכשול. כוחות צה"ל זיהו אותם באופן מידי והשתמשו באמצעים על מנת להרחיקם. זהות החשודים לא ידועה".

עוד מבחזית החדשות

בצבא אומרים כי לא מדובר בהסלמה, משום שבתקופה האחרונה מנסים בצד הלבנוני לחבל בגדר ובמרחב המכשול. מתחקיר ראשוני עולה כי סמוך לשעה 13:00 התקרבו חשודים לגדר וניסו לחבל בה. הם נפגעו מאמצעי אל-הרג, "מטען הלם", שהצבא הניח מראש על הגדר באזור זרעית. בתיעוד ניתן לראות את השלושה מתקרבים לגדר ובורחים ממנה לאחר הפעלת המטען.

שר הביטחון יואב גלנט, שהמריא הערב לביקור באזרבייג'ן, התייחס לאירוע, ואישר כי המעורבים בו היו שייכים לחיזבאללה: "הרתענו פעילים באמצעים לא קטלניים ונמשיך לעמוד על משמר ביטחונה של מדינת ישראל. כל מי שינסה אותנו, יקבל תשובה, יש לנו הרבה מה לעשות ואנחנו נדע לעשות את מה שצריך בזמן המתאים".

התקשורת הלבנונית דיווחה, כי באירוע נפצעו שלושה לבנונים שזהותם לא ידועה כרגע. גורם ביטחוני אמר בהמשך לסוכנות הידיעות רויטרס שאלו שנפצעו הם פעילי חיזבאללה, וכי האירוע התרחש במהלך "מתקפה" על הגדר. בהמשך אישר דובר חיזבאללה, מוחמד עפיף נבולסי, כי "שלושה פעילי הארגון נפצעו בתקרית".

ביוניפ"יל אמרו לרויטרס כי הם מודעים ל"דיווחים מטרידים על התקרית לאורך הגבול", וקראו לכל הצדדים להימנע מהסלמה בהתחשב במצב "רגיש ביותר". אחד מהמקורות סיפר לרויטרס כי ישראל שילבה באירוע "טכנולוגיות מניעה", בעקבות ניסיונות חוזרים ונשנים לחבל בגדר הגבול. לדבריו מדובר ב"גרסה לא קטלנית, דמוית מוקש, של רימון הלם, שנועדה להמם באמצעות רעש חזק".

האירוע מגיע על רקע תקופה מתוחה עם חיזבאללה שפועל בלבנון, לאחר שהארגון הציב אוהלים בשטח ישראל כבר לפני יותר מחודשיים. היום הוא יום השנה לפרוץ מלחמת לבנון השנייה, והערב צפוי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לשאת נאום.

בעקבות פרשת אוהלי חיזבאללה, הגיע אתמול בחשאי לארץ עמוס הוכשטיין, שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שנפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם ראש המל"ל צחי הנגבי. האמריקאים חוששים מהתלקחות באזור ופועלים רבות מאחורי הקלעים במטרה להרגיע את הרוחות, דבר שעל-פי ההערכות הוביל לפירוק האוהל הראשון.

עוד מבחזית החדשות

לפי דיווחים בתקשורת הערבית אתמול, בין ישראל לחיזבאללה מתגבשת עסקה לפירוק האוהל השני, בתמורה לעצירת בניית מיגון קו הגבול בכפר העלאווי רג'ר שבמורדות הגולן. ביום חמישי האחרון חלה עליית מדרגה בהסלמה הביטחונית סביב הכפר, כאשר פצצת מרגמה נורתה מלבנון לעבר שטח ישראל והתפוצצה סמוך לכפר. בתגובה, ישראל ביצעה ירי פגזים לעבר המרחב שממנו בוצע הירי.

כזכור, פרשת האוהלים בגבול הצפון החלה באמצע חודש מאי, כאשר ארגון חיזבאללה הציב שני מבנים ארעיים, מכולה ואוהל מדרום לקו הכחול, שחוצה אותו ביותר מ-30 מטרים לתוך שטח ישראל. ב-30 במאי הוקם אוהל נוסף ליד האוהל הראשון, 55 מטרים דרומית לקו הכחול ולתוך שטח ישראל.

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן קיים שלשום ביקורת פתע בגבול, שבמהלכה סייר בין היתר במוצב הר דב, סמוך לאזור שבו הוקמו האוהלים. בנוסף, אנגלמן הגיע במהלך הביקורת לעמדת חיזבאללה שסמוכה למוצב ציפורן, ואמר כי "המציאות הביטחונית בצפון מטרידה. חיזבאללה הקים עמדות קדמיות תוך הפרה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם. עלינו לוודא מוכנות של צה"ל לכל תרחיש".

אמש דיווח ערוץ הטלוויזיה הלבנוני MTV כי שר החוץ של לבנון עבדאללה בוחביב החל בסבב שיחות עם שרי החוץ של המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם כדי להניע תהליך של שרטוט גבול יבשתי עם ישראל, בדומה למה שנעשה בסוגיית הגבול הימי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים