שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "פצצת ציקלון" עושה את דרכה לארה"ב: צפוי מזג אוויר קיצוני – "אירוע של פעם בדור"
לפני יומיים החלה להיווצר הסופה המכונה "פצצת ציקלון", בצפון מערב האוקינוס השקט | 200 מיליון אמריקנים נמצאים תחת התראת מזג אוויר קיצוני ומסוכן
הסערה בניו יורק בשנה שעברה | צילום: 'בית דוד'

כ-200 מיליון אמריקנים קיבלו התראת מזג אוויר קיצוני, בזמן שאוויר קר שמגיע מהערבה במישורים הצפוניים, מזרחית להרי הרוקי וגורם לצניחה חדה בטמפרטורות. לדברי בוב אורבץ', חזאי בשירות המטאורולוגי הלאומי "צפויה צניחה מהירה בטמפרטורות, לעתים ב-50 מעלות ויותר לעומת היום הקודם. זאת מערכת די עוצמתית".

הסערה, שנגרמת מירידה נדירה במהירותה בלחץ הברומטרי, מכונה "פצצת ציקלון" (Bomb Cyclone) ועשויה להוריד כ-30 ס"מ של שלג במערב התיכון, לצד רוחות. הטמפרטורות צפויות לצנוח לשפל לאורך חופי מפרץ מקסיקו ופלורידה, ובמזרח ארצות הברית ביום שישי.

עוד מבחזית החדשות

על פי השירות המטאורולוגי צפוי גשם כבד, רוחות עזות והצפות בחלקים של החוף הצפון מזרחי וניו אינגלנד. כאשר הקרה תתפשט, יהיו אזורים שבהם תשרור טמפרטורה של מינוס 50 מעלות.

מזג האוויר הסוער פוקד את ארצות הברית בזמן שיותר מ-100 מיליון אמריקנים מתכוננים לצאת לדרכים לקראת חג המולד בסוף השבוע. השירות החזאי הזהיר מפני תנאי דרך קשים ומסוכנים. "נסיעות במזג האוויר הזה יהיו מסוכנות ביותר, ולעתים בלי אפשריות. אתם מסתכנים בכך שתתקעו ותחשפו את עצמכם למזג אוויר קפוא".

שירות מזג האוויר הלאומי בברוקלין, ניו יורק, הגדיר את הסופה "אירוע של פעם בדור". שירות מזג האוויר בשיקגו הזהיר מפני "איום משמעותי על חיי כל מי שנתקע בסופה", שכן מהירות הרוח צפויה להיות גדולה מ-88.5 קמ"ש.

גם בבריטניה מצפים לתחזית של "הימים המושלגים ביותר מזה 12 שנים", על רקע קור ארקטי שיפקוד את האי בליווי שלג כבד, קרח וטמפרטורות מקפיאות. החזאים מזהירים מפני צניחה בטמפרטורות למינוס 11 מעלות צלזיוס.

לדברי ג'יימס מאדן, חזאי ב"אקזקטה וות'ר "הטמפרטורות יצנחו לקראת חג המולד, בליווי שלג בחלקים על המדינה. דצמבר וינואר מראים סימנים של גלי קור עם טמפרטורות נמוכות מהממוצע וכמה סערות חורפיות. אנחנו צופים תקופה ארוכה במיוחד של טמפרטורות נמוכות, כמה שבועות ויש סיכוי למזג האוויר המושלג והקר ביותר מאז דצמבר 2010".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים