שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "פסק הלכה" דרמטי: "אסור להצטרף, לתמוך או להתפלל למען חמאס"
מועצת הפתווה האסלאמית בעיראק, פרסמה פסק הלכה חסר תקדים נגד החמאס: "חמאס נושא באחריות לשלטון השחיתות והטרור נגד אזרחים פלסטינים בעזה".
מחבלי חמאס | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

מועצת הפתווה האסלאמית, גוף המאגד אנשי דת שיעים, סונים ואחרים וממוקם בעיר נג'ף בעיראק, פרסמה "פסק הלכה" (פתווה) נגד היחס של תנועת חמאס לאזרחי עזה. בנוסף, קראו אנשי מועצת הפתווה האסלאמית לאנשי החמאס להניח את נשקם "ולעשות שלום".

בפסק ההלכה המוסלמי נכתב כי "חמאס נושא באחריות לשלטון השחיתות והטרור נגד אזרחים פלסטינים בתוך עזה. אסור להתפלל למען, להצטרף, לתמוך, לממן או להילחם בשם חמאס".

עוד מבחזית החדשות

דובר מועצת הפתווה האסלאמית, מוחמד עלי אלמקדסי, התראיין לרשת "פוקס ניוז" והסביר מה הוביל לפרסום פסק ההלכה יוצא הדופן בעולם המוסלמי. לדבריו: "כגוף משפטי אסלאמי, אנו שמים לב למצבם של המדוכאים בכל העולם. ראינו מה ספגה עזה תחת שלטונו של חמאס. ראינו גם את הזוועות שלדעתנו בוצעו נגד פלסטינים , אזרחים נאמנים ולא חמושים, שאין להם כוחות או מקום להימלט אליו. אנחנו מאמינים כי זו המחויבות האסלאמית שלנו לסייע למדוכאים. זה מה שהדת שלנו מצווה עלינו. אמונתנו, בחוכמתה, מצווה עלינו להיות אויבו של המדכא ולהעניק עזרה למדוכאים. זו הסיבה שהוצאנו את הפתווה נגד חמאס".

עוד מבחזית החדשות

אלמקדסי גם פנה לראשי החמאס וביקש מהם להניח את נשקם ולהגיע להסכמי שלום. "לחמאס ולחסידיו אני אומר "נטלתם נשק מאז 1948, כמעט 75 שנה. בתקופה הזו נהרגו אלפי חפים מפשע". העצה שלי כעת היא למה לא לקחת את נשקי השלום ולשבת ליד שולחן הדיאלוג? חפשו שלום, והפצירו באלה התומכים בכם לזכות בחיבוק של בני עמך, ולסיים את ההרג חסר ההיגיון הזה".

אחד משלושת יושבי ראש מועצת הפתווה, פאדהיל אל-בודאירי, אמר בהצהרה ששלח באמצעות סרטון וידאו לרשת "פוקס ניוז" כי "הרשות האסלאמית עומדת לצד העם הפלסטיני המדוכא. איננו מקבלים נזק כלשהו שייגרם להם, בין אם הוא מגיע מישראל או מגורמי שלטון פלסטינים, בין אם הם מחמאס או אחרים. העם הפלסטיני סבל מספיק, ואנו לא נקבל שהדיכוי הזה ימשך. אנו מפצירים בארגונים האסלאמיים וההומניטריים לסייע בשימור והגנה על זכויות אדם בהקשר הפלסטיני".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים