שיתוף
תגובות
יהדות » פלך ההודאה ופלך השתיקה: עצרת לזכרו של מרן ראש הישיבה זצוק"ל
האזינו
הרב מיכאל סורוצקין בדברי הערכה וקוים לדמותו של רשכבה"ג מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצוק"ל בעצרת לזכרו שנערכה בכולל האברכים בקרית יערים
הרב מיכאל סורוצקין בעצרת לזכרו של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצוק"ל | צילום: באדיבות המצלם

הרב סורוצקין הנודע בשיעוריו המרתקים ובדרשותיו הסוחפות ברחבי תבל עמד על דמותו האגדית של הגאון הרב אדלשטיין זצ"ל תוך שילוב של סקירה היסטורית מיוחדת משנות הנעורים של ר' גרשון זצ"ל, מימי ינקותו, בחרותו וטיפוסו אל הפסגה . הדברים הנפלאים שנאמרו מתובלים בסיפורי מופת ולקח מאלף לבני תורה המשתוקקים להגיע לגדולות.

בדרשתו הסוחפת עמד הרב סורוצקין על שתי תכונות הנפש עילאיות שאפיינו במיוחד את הודו וזיוו של מרן ראש הישיבה זצ"ל- תכונת ההודאה והכרת הטוב, ותכונת הצניעות והשתיקה שאפפה את הודו ודמותו המיוחדת.

הרב סורוצקין הביא את דברי הגאון מוילנא בספרו "אדרת אליהו" אודות החלק מארץ ישראל שהובטח לאברהם אבינו בברית בין הבתרים ושניתן כפיקדון לעמון, מואב ואדום בעקבות חטא המרגלים שבפרשת שלח . חטא ששורשו בהוצאה דיבה שהיא היפוכה של תכונת השתיקה, ושל כפירה בהכרת הטוב – היפוכה של תכונת ההודאה.

חבל ארץ זה יחזור לחיק עם ישראל לעתיד לבא כמתואר בנבואת ישעיהו הנביא ע"י שבט אפרים ושבט יהודה- השבטים שבראשם עמדו יהושע בן נון וכלב בן יפונה.

מרן ראש הישיבה זצ"ל שסימל יותר מכל את התכונות הללו העמיד דורות של תלמידי חכמים לאורך מאה שנות חייו תוך לימוד מתמיד לענווה וצניעות, ויתור ומידת השתיקה ותפיסת פלך ההודאה על כל הטוב שבעולם.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. כל הרצאה או שיעור מהרב סורוצקין הם חגיגה אמתית לשומע.
    יוצא מגדר הרגיל באיכותיות וידע שאין שני להם.

    אלפי תודות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים