שיתוף
תגובות
חדשות » פיצוי גבוה לרוכב אופנוע שנפגע מרכב
פרסה לא במקום
פיצוי גבוה לרוכב אופנוע שרכב פגע בונהג רכב שביקש לבצע פרסה במקום אסור עצר בפתאומיות וגרם לרוכב אופנוע להיכנס בו | חברת הביטוח טענה לאשמת רוכב האופנוע
זירת תאונת דרכים | צילום: דוברות מד"א

אליהו רכב על האופנוע החדיש שברשותו כוותיק ורגיל בכביש המהיר בלב גוש דן. את הדרך מביתו למקום העבודה באחד המשרדים בגבול תל אביב-גבעתיים הוא מכיר בעיניים עצומות אבל כמובן כרוכב זהיר הוא לא הפסיק לנעוץ עיניים במתרחש סביבו על הכביש.

הערנות והדריכות לא עמדו ברגע בו החליט נהג הרכב הקטן שלפניו לחתוך שמאלה על קו הפרדה רחב שנמשך עדיין מאי התנועה של הצומת האחרונה. כוונתו של נהג הרכב הייתה לעשות פניית פרסה למרות האיסור החוקי לעשות זאת בלב הכביש הסואן, כוונתו זאת נגדעה באיבה כאשר אליהו, שלא יכול היה להספיק לעצור את האופנוע, הוטח בעוצמה בדלת הרכב שנכנס לנתיב נסיעתו בפתע פתאום.

עוד מבחזית החדשות

התוצאות הכואבות באו לידי ביטוי באשפוז והמשך טיפול לאורך תקופה ארוכה גם לאחר השחרור כאשר אליהו סובל משברים וכאבים בכל חלקי גופו ועבר לא פחות משלושה ניתוחים ותקופת שיקום ממושכת, מה שהוביל לנכות תפקודית משמעותית וחוסר יכולת למיצוי כושר השתכרות.

הברוך הגדול של אליהו היה ששכח לחדש את ביטוח החובה לאופנוע ולכן לא היה זכאי לפיצוי. למרות זאת, במקרה והנהג הפוגע הוא "אשם" בתאונה ניתן במקרים מסוימים לקבל פיצוי מחברת הביטוח של הרכב הפוגע. 

למרות האירוע החמור, אליהו נתקל בבעיה כאשר טענת חברת הביטוח של נהג הרכב שנעצר בפתאומיות הטילה את האחריות לתאונה על כתפיו בטענה שהוא זה שנכנס ברכב ולא ההיפך, הסבריו של אליהו שהתנהלותו הרשלנית והפושעת של בעל הרכב לא הותירה לו כל סיכוי נפלה על אוזניים ערלות.

בשלב זה הוא הכניס לתמונה את עו"ד נתנאל רוט, העוסק בדיני נזיקין, שהסתער על התיק וזיהה את הצדק בטענותיו של אליהו והעוול של חברת הביטוח. משרדו של עו"ד רוט נכנס לתמונה והעמיד חו"ד מקצועיות שלימדו על הפגיעה הקשה וההשלכות מהם סובל אליהו כתוצאה מהתאונה והוכיחה כי האשם הוא נהג הרכב ולא הוא ועל חברת הביטוח לשאת בהוצאות. 

עוד מבחזית החדשות

התיק נסגר בסופו של דבר בהתקפלות מפוארת של חברת הביטוח שהודתה כי אכן נהג הרכב סטה מנתיב הנסיעה וביצע עצירה פתאומית במטרה לבצע פרסה במקום אסור ולא עשה את המוטל עליו כדי למנוע תאונה ובהסכמה בין הצדדים סוכם על מתן פיצוי בסך של 350 אלף שקל שיועבר לאליהו עבור הנזקים הישירים והעקיפים עמם הוא מתמודד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים