שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » פינלנד: נסע במהירות מופרזת ונקנס ב-121,000 יורו
מיליונר נסע במהירות של 82 קמ"ש באזור שמותר לנסוע רק על 50 קמ"ש, נקנס בסכום עתק | גובה הקנסות בפינלנד נקבע בין היתר על סמך ההכנסות של מבצע העבירה
שוטר עם אקדח מהירות | צילום: Yevhen Prozhyrko, שאטרסטוק

מיליונר ואיש עסקים פיני נהג במהירות מופרזת ונקנס בסכום של 121,000 אירו (כ-478,000 שקל). בפינלנד, כמו במדינות נורדיות אחרות, גובה הקנס של דו"ח תנועה נקבע בין היתר על פי הכנסתו של הנהג שעבר את העבירה. בנוסף, מושפע הקנס מהפער בין מהירות הנסיעה של הנהג למהירות המותרת בכביש, ודו"חות קודמים שניתנו לנהג.

"אני באמת מצטער על הדבר הזה", אמר אנדרס וויקלוף, המיליונר בן ה-76. וויקלוף עומד בראש חברת החזקות שהכנסותיה השנתיות מסתכמות בסביבות 350 מיליון אירו. וויקלוף חצה את המהירות המותרת כשנהג בכביש באיי אולנד בים הבלטי, פרובינציה אוטונומית ששייכת לפינלנד.

עוד מבחזית החדשות

וויקלוף נתפס נוהג במהירות של 82 קמ"ש, בכביש שבו המהירות המותרת היא עד 50. לטענתו, בזמן הנסיעה בכביש בה המהירות המותרת הייתה 70 קמ"ש, המהירות השתנתה "בפתאומיות" ל-50 קמ"ש. "התחלתי להאט, אבל אני מניח שזה לא קרה מספיק מהר. ככה זה".

בדומה לשיטת המיסוי בפינלנד, המדינה מאמינה שככל שהכנסותיו של עבריין התנועה גבוהות יותר, כך הקנס שהוא צריך לשלם אמור להיות גבוה יותר. העובדה שוויקלוף כבר נקנס בעבר על עבירות תנועה, ונדרש לשלם ב-2013 סכום של 95,000 אירו וחמש שנים לאחר מכן 63,680 אירו, תרמה גם כן לגובה הקנס הנוכחי. וויקלוף, שחרג ב-32 קמ"ש מהמהירות המותרת, סיפר שרישיונו נשלל ל-10 ימים.

על פי ה"גרדיאן" הבריטי, דו"ח התנועה הגבוה ביותר שניתן אי פעם היה ככל הנראה בשווייץ, שגם היא מטילה קנסות בהתאם לגובה ההכנסות. נהג שנסע במהירות של 290 קמ"ש, בין ברן ללוזאן, נקנס ב-1.1 מיליון אירו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים