שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » פיזור הכנסת אם לפיד יכשל בהרכבת הממשלה
יוזמה בשמאל
יו"ר יש עתיד מכין את הקרקע להעברת החוק כבר בשבוע הבא, במטרה להעמיד את בנט בפני דילמה מיידית, וגם כדי למנוע מרה"מ את האפשרות להקים ממשלה בעצמו בעזרת עריקים
תגיות:
יאיר לפיד | צילום: אתר הכנסת

יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, שמחזיק בימים אלה במנדט להרכבת הממשלה ושנותרו לו עוד 9 ימים למשימה, מקדם הצעת חוק לפיזור הכנסת ה-24 – כשהמטרה היא למנוע את העברת המנדט לכנסת ל-21 ימים, בהם יחודשו המאמצים להקמת ממשלת ימין.

ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ הגיש כבר הצעת לפיזור הכנסת, בתיאום עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. בסביבתו אומרים שכרגע אין כוונה לקדם את המהלך, ושהשימוש בו ישקל בימים האחרונים למנדט של לפיד, אם תהיה הבנה שאין אפשרות אחרת.

ח"כ פריג' מסר: "מדובר בכלי פרלמנטרי שראוי שיהיה על השולחן, גם אם אני מקווה ומאמין שלא יהיה בו צורך, שכן ניתן יהיה להקים ממשלת שינוי. הגשת ההצעה נעשתה כמובן תוך ידוע ראשי גוש השינוי".

לשם השגת הרוב לפיזור הכנסת, לפיד יזדקק לחלק מהצבעותיהם של אנשי גוש הימין. כמו כן, אם נתניהו יאפשר למהלך של לפיד לצאת לפועל, הוא ירחיק את יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ מהרוטציה, כאשר הבחירות הכלליות יתקיימו בחודש ספטמבר, כחודשיים לפני שגנץ אמור לכהן בתפקיד ראש הממשלה, דבר שיאפשר לנתניהו לנהל משא ומתן קואליציוני.

ב'חדשות 12' דווח כי שליחים מטעמו של לפיד אף פנו לאנשי נתניהו והציעו להם לתמוך בהצעה לפיזור הכנסת – מהסיבה שכך ניתן יהיה לבחור יעד נוח יותר לבחירות לשני הצדדים, אלא שבליכוד לא מתכוונים לתמוך בכך – והכוונה שם היא לנסות ולהרכיב ממשלה, מה שנראה חסר סיכוי.

ב'כאן חדשות' דווח כי יו"ר תקווה חדשה גדעון סער הבהיר שלא יצטרף לממשלת לפיד ללא בנט. מנגד, יו"ר ימינה נפתלי בנט ממשיך במשא ומתן עם הליכוד, והוא שוקל לסגור הסכם על נתניהו גם בלי ממשלה.

ב'חדשות 13' דווח כי מאחורי הקלעים של הניסיונות להקים ממשלה, יו"ר ימינה שוחח עם מספר שתיים במפלגתו, איילת שקד, המשמשת גם כשליחתו למשא ומתן עם הליכוד, ואמר לה לנסות ולהביא מהם הצעה טובה יותר מזו שקיבל מ"גוש השינוי", כשברקע עומד ההסכם ביניהם לפיו אם שקד תיכשל, היא תצטרף עם בנט ל"ממשלת השינוי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים