שיתוף
תגובות
חדשות » פיגוע קשה בחווארה: אב ובנו נורו למוות
שי ואביעד ניגרקר תושבי אשדוד נורו למוות בפיגוע ירי בחווארה | על פי הדיווח המחבל ירה בהם מטווח קצר מאוד ונמלט | כוחות צה"ל מנהלים מצוד אחרי סייענים
אמבולנס | צילום: Jose HERNANDEZ Camera 51, שאטרסטוק

שי סיילאס ניגרקר בן ה-60 ובנו אביעד ניר בן ה-29, תושבי אשדוד, נורו למוות היום (שבת) בפיגוע ירי בחווארה. חובשים ופראמדיקים של מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל העניקו להם טיפול רפואי ראשוני במקום וביצעו פעולות החייאה, אף מאוחר יותר נאלצו לקבוע את מותם.

בעקבות הפיגוע יקיים שר הביטחון יואב גלנט הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון. כמו כן, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר יקיים הערכת מצ"ב עם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי ומפקד מחוז ש"י, ניצב עוזי לוי, על תגבור כוחות המשטרה בצירי התנועה ביהודה ושומרון.

עוד מבחזית החדשות

על פי ההערכות, שני הנרצחים שהו בחווארה משעות הבוקר המוקדמות. הם עמדו ליד הרכב שהיה בשטיפה, ואז ירה בהם המחבל מטווח אפס ונמלט. כוחות צה"ל פתחו במצוד אחרי סייענים ופרסו מחסומים במרחב העיר שכם ובאזורים אחרים. גדוד סיור של גבעתי מתגבר את האזור כשברקע עדיין התרעות רבות בשטח. מספר פלסטינים שהיו במכון השטיפה נלקחו לחקירת שב"כ בחשד שמי מהם דיווח למחבל על הימצאותם של יהודים במקום, ובכך הגיע בצורה ממוקדת וביצע ירי קטלני ונמלט.

בצה"ל מדגישים שוב את הסכנה בכניסה לכפרים פלסטיניים לצורכי קניות. בצה"ל נערכים גם לאפשרות של הפרות סדר מצד יהודים, וצוות משותף למשטרה, שב"כ, מג"ב ומח"ט שומרון נערכים בהתאם.

פראמדיק מד"א תומר גוסמן סיפר: "שני הפצועים, גבר בן 60 וגבר בן 29 שכבו בתוך מכון שטיפת הרכבים כשהם מחוסרי הכרה וסובלים מפציעות ירי בגופם. בשיתוף כוח רפואה של הצבא הענקנו להם במקום טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפיגוע ואמר: "אני שולח תנחומים למשפחת שני הנרצחים, אב ובנו, שחייהם נגדעו בצורה כל כך אכזרית ונפשעת במהלך השבת." "כוחות הביטחון פועלים במשנה מרץ כדי להשיג את המרצח ולבוא איתו חשבון, בדיוק כפי שעשינו עם כל המרצחים עד כה".

הנשיא יצחק הרצוג: "שבת עצובה שמסתיימת עם כאב גדול על שני נרצחים, אב ובנו, בפיגוע קשה בחווארה. סמוך ובטוח שצה"ל וכוחות הביטחון ישימו ידם בנחישות על המרצח המתועב". ראש האופוזיציה לפיד הוסיף: "את השקט של שבת הפר פיגוע קטלני ונתעב בחווארה. שני נרצחים, אב ובנו. משפחה אחת שמצטרפת למעגל השכול הנורא".

ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי ספד לשניים: "אשדוד כולה אבלה הערב על הירצחם במהלך השבת, של תושבי העיר אב ובנו, בפיגוע הירי הקשה בו נגזלו חייהם באופן כל כך אכזרי ונפשע. צוותי העירייה מלווים את בני המשפחה ברגעים קשים אלה, בהם הלב שלנו יחד עם כל עם ישראל כואבים את כאבם הגדול".

בארצות הברית גינו את הפיגוע ואמרו: "אנו מגנים באופן חד משמעי את מתקפת הטרור בגדה המערבית שהרגה שני ישראלים. ארצות הברית מביעה את תנחומיה למשפחותיהם וקוראת לצעדים מיידים להפסקת האלימות וההסתה לאלימות".

עוד מבחזית החדשות

עבד אל-לטיף אל-קאנוא, דובר חמאס אמר: "אנו מברכים על המבצע ההרואי בחווארה, שהוא תוצאה של פעילות נחושה ומתמשכת של ההתנגדות להגן על עמנו, להגיב לפשעי הכיבוש ולהגן על מסגד אל-אקצא. ההתנגדות הפלסטינית וגיבוריה המהפכניים הרסו את יוקרתו של צבא הכיבוש ומתנחליו, והמעצרים לא יגבילו אותנו אלא יגרמו לנו להמשיך להגן על אל-אקצא".

תנועת הג'יהאד האסלאמי הצטרפה לדברי חמאס ומסרה כי "אנו מברכים על מבצע הירי ההרואי ליד מחסום חווארה שהגיע כתגובה טבעית ולגיטימית לפשעי הכיבוש נגד עמנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים