שיתוף
תגובות
חדשות » פיגוע ירי בחווארה: שני ישראלים נפצעו
בפיגוע נפצעו שני ישראלים כבני 30 | צה"ל פתח במצוד אחר המחבלים | מד"א: "שני הפצועים ישבו בתוך הרכב כשהם סובלים מפציעות כתוצאה מרסיסי זכוכית בראשם"
זירת הפיגוע | צילום: מועצה אזורית שומרון

שני בני אדם נפגעו הערב (שלישי) בפיגוע ירי ליד חווארה שבאזור שכם. השניים נורו על ידי מחבלים שפתחו באש, מרכב חולף. נבדק אם מחבל אחד או יותר ביצעו את הפיגוע מצד הדרך ונמלטו רגלית. צה"ל פתח במצוד אחר המחבלים.

דובר צה"ל מסר כי הירי בוצע לעבר אזרחים שנסעו ברכבם בצומת הביתות. השניים, כבני 30, נפצעו מרסיסי זכוכית ובתיעוד מהזירה נראית הציצית של אחד מהם כשהיא ספוגה בדם.

עוד מבחזית החדשות

כוחות צה"ל ומד"א העניקו להם טיפול רפואי ראשוני במקום, והם פונו במצב קל ובהכרה מלאה לבית חולים, כשהם סובלים מפציעות קלות בראשם כתוצאה משברי זכוכית. "כוחות צה״ל פתחו במרדף אחר המחבלים ופרסו חסימות במרחב", מסר דובר צה"ל.

חובש רפואת חירום במד"א עזרא פולק סיפר: "הגענו במהירות למקום וראינו רכב עם פגיעות ירי. שני הפצועים ישבו בתוך הרכב כשהם סובלים מפציעות כתוצאה מרסיסי זכוכית בראשם ובדרך נס לא נפגעו ישירות מהירי. הענקנו להם טיפול רפואי הכולל עצירת דימומים. הכנסנו אותם לניידת טיפול נמרץ ובסיוע כח רפואה של צה"ל פינינו אותם לבית החולים תוך המשך מתן טיפול רפואי כששניהם בהכרה מלאה."

ראש מועצת שומרון יוסי דגן היה בזירת הפיגוע כשהיה בדרכו לאירוע בגב ההר והשתתף בטיפול בפצועים יחד עם צוותי הרפואה של המועצה האזורית שומרון.

דגן הפנה אצבע מאשימה לממשלה ואמר: "פיגוע ירי קשה בחווארה, הגעתי לכאן ממש ברגע התרחשות הפיגוע שני הפצועים בהכרה. היה כאן נס גדול, שניהם פצועים שניהם בהכרה וכרגע בדרך לבית החולים. אני עומד כאן ואני אומר לראש הממשלה אני אומר לשר הביטחון ואני אומר לכל השרים זו האחריות שלכם, זה בידיים שלכם אתם אחראים על זה שיהודים נורים כאן שוב ושוב במרכז מדינת ישראל".

עוד מבחזית החדשות

"אנחנו באנו לכאן לחיות. ואנחנו לא נוותר לכם אנחנו דורשים ביטחון, אנחנו דורשים שתחזירו את ההרתעה", הוסיף דגן. "הבית הזה שירו מכיוונו צריך להיות מורד. המחסומים האלה צריכים לחזור כבר תפסיקו להפקיר את הביטחון שלנו. ראש הממשלה שרי הממשלה, תסתכלו עלינו בעיניים. תסתכלו על הרכב הזה, בנס אנחנו לא מוציאים מפה שתי גופות אלא שני יהודים שבדרך לבית החולים, פצועים מירי, אני דורש מכם תתעשתו כבר. תושבי השומרון, לא ילכו כצאן לטבח. אנחנו נבנה את הארץ שלנו ואנחנו מצפים מהממשלה לגבות את זה בביטחון".

ח"כ צבי סוכות אמר בתגובה לפיגוע הירי בחווארה בו נפצע חברו: "מי שהיה החברותא שלי במשך 3 שנים בישיבה נפצע הלילה בינוני מירי בכפר הרוצחים חווארה. יחד איתו נפצע חבר קרוב נוסף. הם חיים רק בנס. רק בנס".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים