שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » פיגוע ירי בג'רבה: 4 הרוגים וביניהם 2 יהודים
ארבעה בני אדם נהרגו ו-10 נפצעו באירוע הירי אמש בג'רבה | המשטרה מנעה יציאה מבית הכנסת, ומאות יהודים התבצרו במקום במשך שעות
בית הכנסת בג'רבה הערב | צילום: באדיבות המצלם

במהלך הילולת הרשב"י בבית הכנסת באי ג'רבה בטוניסיה, נהרגו ארבעה בני אדם נהרגו ונפצעו עשרה. גורם רשמי מסר, כי שניים מההרוגים הם יהודים שהשתתפו בהילולת ל"ג בעומר. בנוסף נהרג אזרח טוניסאי בן 30, ואזרח צרפתי בן 42. בקרב הפצועים, שישה אנשי ביטחון וארבעה אזרחים.

בתיעודים שהגיעו מבית הכנסת, נראתה מהומה גדולה בקרב מאות המתפללים, בהם גם ישראלים רבים שהתבצרו במקום במשך שעות בהנחיית אנשי הביטחון. הרקע לאירוע עדיי לא ברור אך ככל הנראה מדובר בפיגוע טרור.

עוד מבחזית החדשות

על פי הודעת משרד הפנים של טוניסיה, שוטר ירה בשוטר אחר וחטף את נשקו. החשוד המשיך לכיוון בית הכנסת וירה לעבר שוטרים שהוצבו במקום. זמן קצר לאחר מכן, הוא נוטרל על ידי כוחות המשטרה שהחלה בפינוי המתפללים ממתחם בית הכנסת. בעת האירוע, שגרירות צרפת בתוניס דיווחה שכוחות הביטחון המקומיים הקיפו את בית הכנסת, וביקשה מאזרחיה להישמע להוראות של הרשויות המקומיות.

יממה קודם לכן, ביקרו בבית הכנסת העתיק בג'רבה, שגריר ארה"ב בטוניסיה ג'ואי הוד, והשליחה האמריקנית למאבק באנטישמיות דבורה ליפשטדט, לכבוד תחילת חגיגות ל"ג בעומר. השגריר האמריקאי כתב לאחר הביקור כי "דוגמה זו של דו-קיום בטוניסיה מחזקת את המחויבות המשותפת שלנו לרב תרבויות ולהגנה על חופש הדת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים