שיתוף
תגובות
חדשות » פיגוע במחסום שועפאט: חיילת צה"ל נהרגה ומאבטח פצוע קשה מהירי
פיגוע ירי
מחבל פתח באש מרכב חולף לעבר כוח מג״ב שהוצב במחסום שבמזרח ירושלים | חיילת בת 18 פונתה במצב אנוש, בבית החולים נאלצו לקבוע את מותה
מפכל המשטרה קובי שבתאי והשר לביטחון פנים בר-לב הגיעו לזירת הפיגוע | צילום: דוברות המשטרה

הערב (מוצאי שבת) אירע פיגוע ירי קשה סמוך למחסום שועפט במזרח ירושלים. בפיגוע נהרגה סמל נועה לזר ז"ל בת 18 ומאבטח נוסף נפצע באורח אנוש. הם פונו לבית החולים הדסה הר הצופים, לאחר ניסיונות החייאה הרופאים נאלצו לקבוע את מותה של הלוחמת. מחקירה ראשונית של האירוע נראה כי המחבל הגיע למקום עם רכב, ולאחר שירד פתח באש ונמלט רגלית לעבר מחנה הפליטים הסמוך.

הנהג שהסיע את היורה הסגיר את עצמו, אך היורה עצמו טרם נתפס, ובשעה זו מתנהל אחריו מצוד. בנוסף למחבל ולנהג, כוחות הביטחון מחפשים שני חשודים נוספים, לאחר שעצרו כמה מבני משפחתו של המחבל.   

כוחות גדולים של מג"ב ומשטרה בסיוע מסוקים מהמערך האווירי של המשטרה מבצעים סריקות אחר חשודים נוספים באזור מחנה הפליטים שועפט ובמזרח ירושלים. גם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי והשר לביטחון הפנים עמר בר לב הגיעו לזירת הפיגוע. 

פעולות כוחות הביטחון באזור שועפאט הלילה | צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן קיים הערכת מצב עם כלל מפקדי הכוחות בשטח ואמר כי "מדובר בפיגוע קשה ולא ננוח עד שנשים ידנו על כל המעורבים בפיגוע הקשה הזה".

גם ראש הממשלה יאיר לפיד קיבל עדכונים ביטחוניים בנוגע למרדף אחר המחבלים וההערכות להמשך. לדבריו "כוחות הביטחון פועלים בשטח כדי לשים ידם על המחבל, ימי חג, כוחות רבים פרוסים בשטח ועושים ימים ולילות בהגנה על אזרחי ישראל. הלב הערב עם הנפגעים ובני משפחותיהם. הטרור לא ינצח אותנו, אנחנו חזקים גם בערב הקשה הזה". 

פיגוע הירי הזה מצטרף לשרשרת פיגועים, המבוצעת כבר תקופה ארוכה בעיקר בצפון השומרון. הבוקר עצרו כוחות צה"ל מבוקש מארגון הג'יהאד האיסלאמי במחנה הפליטים ג'נין. במקום התפתחו חילופי אש בין פלסטינים לצה"ל, ללא נפגעים לכוחותינו. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על שני הרוגים. על פי דיווחים, אחד מההרוגים הפלסטיניים השליך מטען חבלה לעבר הכוחות.

דובר צה"ל הודיע כי כוחות דובדבן ואגוז, בשיתוף שב"כ ומג"ב, עצרו את המבוקש  צאלח סמיר אבו זינה, בן 25, תושב מחנה הפליטים. "החשוד הינו פעיל ארגון הג'יאהד האיסלאמי שהורשע פעמיים בעבר על רקע מעורבות בפעילות טרור ושוחרר לאחרונה בשנת 2020, מאז שחרורו, שב צאלח למעורבות בפעילות טרור, תכנן ואף ביצע פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל שפעלו באזור".

עוד הוסיף דובר צה"ל כי "במהלך הפעילות למעצרו, עשרות פלסטינים השליכו מטענים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות וכן בוצע ירי לעבר הכוחות במרחב. כמו כן, הכוחות ירו לעבר חמושים שזוהו במרחב, זוהו מספר פגיעות". 

בתום הערכת מצב אמר שר הביטחון בני גנץ כי "מערכת הביטחון נמצאת בכל המקומות, בתפר, בצירים, ביישובים, על מנת להגן על התושבים. אני אומר בצורה ברורה, מי שמבקש לפגוע, לבצע פיגועים באזרחי ישראל, נמצא על הכוונת שלנו".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. מחדל אחרי מחדל לא יכול להיות שיש בקידר ומכיר אתה מקבל ולא לא שמה את התמונה שלו בשביל לעצור אותו מישהו פה הוא נרדם בשמירה רבותיי מחדלים כמו שומרי החומות שהיה בירושלים את כל הבלאגן ובערים הישראליות ברמלה בלוד בכפר קאסם בכל הישובים המעורבים חיפה רק אוי פוחד לאחר מחדל תשימו לב כמה מחדל יש זלזול מזלזלים ביהודים כבר לא אכפת לה שמאל המטומטמים האלה ראש הממשלה שר הביטחון ושר הפנים את תתעוררו אתם רדומים מידי תפסיקו לשחק אותה יותר מידיי יפה נפש מזרח התיכון בוער ישראל בוערת

  2. בוקר טוב בוקר קשה מחדל זה הכתובת הייתה על הקיר כל הנוהלים של המחסומים לא נכונים אני מכיר את זה באופן אישי צריך לשנות גישה אותו שרובר למרות שיש להם תעודת זהות זה שקים דרוכים עליהם לפתוח את המכוניות אותו אותו לבדוק כמו שצריך מחדל הוא הצליח להיכנס לראות ולצאת לכיוון את אומרת והוא היה מבחוץ מכיוון ישראל הוא בא לי לשועפט וירד ונכנס פנימה זה מחדל ראשונה איך לא הצליחו לראות בו לא הצליחו לפגוע בו זה המחדל 2 הוראות צריכים להיות ברורים רכב מתקרב נשק לכיוונו המלא אזרחים אלה מחבלים כולם שם במחנה הפליטים שועפט ערבים פלסטינים טרוריסטים השבת נרדם בשמירה מחדל של שר הפנים של שר הביטחון על זה צריך ועדת חקירה סוף פסוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים