שיתוף
תגובות
חדשות » פורשה ולמבורגיני עולות באש בלב ים
הלך האוטו
אלפי מכוניות יוקרה עולות באש בלב ים, ביניהן גם פולקסווגן, פורשה, אודי, בנטלי ולמבורגיני. אולם זאת הבעיה הקטנה שבפרשה
למבורגיני אורוס | צילום: North Monaco, שאטרסטוק

זה נשמע אולי כמו תחילתה של בדיחה, אבל בשביל אלפי קוני כלי הרכב בארה"ב שממתינים לרכב החדש שלהם זה ממש לא. בעקבות דליקה בלב ים מדווחת קבוצת פולקסווגן, כי אלפי רכבים מתוצרתה עלו באש. הדבר אירע כאשר פליסיטי אייס, שהיא בעצם ספינת משא ענקית עם דגל פנמה מתנוסס עליה, עלתה באש ליד האיים האזוריים באוקיינוס ​​האטלנטי ביום רביעי אחר הצהריים.

על פי הדיווח, 22 אנשי הצוות של הספינה פונו בהצלחה ונלקחו לבית מלון מקומי על ידי חיל הים וחיל האוויר הפורטוגזי, שנפרסו כדי לסייע במאמץ החילוץ, כך לפי הודעת חיל הים. אולם הספינה עצמה נותרה בלתי מאוישת ונסחפה ללב ים.

אלא שאם כל הרצון הטוב, ככל שחולפים הימים מתברר כי אין זה פשוט כלל ועיקר לכבות את האש בספינה, וזה הולך להיות בעיה אקולוגית לא פשוטה כלל ועיקר, וזאת משום שבספינה ישנם גם רכבים בשל כמות לא ברורה של כלי רכב חשמליים, היברידיים ופלאג אין, המצוידים בסוללות ליתיום – מה שאומר שהדבר דורש ציוד כיבוי מיוחד, משום שבמהלך הבעירה של סוללות הליתיום התחמוצת משחררת חמצן בתהליך הבעירה שלה – מה שגורם להתגברות של השריפה "מעצמה" ומקשה מאוד על כיבוי שלה גם תוך שימוש בכמויות מים אדירות.

ככל הידוע, על סיפון האונייה היו 3,965 מכוניות, כולן מתוצרת קונצרן פולקסווגן שיעדן הסופי היה ארצות הברית. דובר של פורשה בארצות הברית אישר כי 1,100 מכוניות מתוצרת החברה היו על סיפון האוניה וכן 189 מכוניות מתוצרת בנטלי.

דובר של סניף למבורגיני בארה"ב סירב להתייחס למספר המכוניות שהיו לחברה על הסיפון או אילו דגמים נפגעו, אך אמר כי הם בקשר עם חברת הספנות כדי לקבל מידע נוסף על התקרית.

ראוי לצין כי זו לא הפעם הראשונה שהיצרן מאבד סחורה בים. כשהגראנדה אמריקה עלתה באש וטבעה ב-2019, טבעו איתה למעלה מ-2,000 מכוניות יוקרה, כולל אאודי ופורשה.

אין ספק כי לכמה אלפי לקוחות של פולקסווגן, פורשה, אודי, בנטלי ולמבורגיני בארצות הברית, ההמתנה למכונית החדשה הולכת להתארך עוד יותר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים