שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א ספד למרן ראש הישיבה זצוק"ל: "ספר מוסר חי"
תיעוד
בפתח השיעור כללי שנשא אמש פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א בהיכל ישיבתו בבית שמש, נשא דברי מספד על ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצוק"ל

פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א התגורר במשך עשרות שנים במעלה גבעת ישיבת פוניבז' בבני ברק, בשכנות למרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל.

ההספד של מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א | צילום: דוד ק.

כמו כן שלח את בניו ללמוד בישיבת פוניבז' כאשר כולם למדו זה אחר זה אצל מרן ראש הישיבה זצ"ל.

פוסק הדור ציין זאת בהספדו ואמר "הכרתי אותו מהתקופה שהיינו שכנים בבני ברק, הוא היה ספר מוסר חי".

את דבריו פתח בדברי מספד על הרבצת התורה המופלאה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל: "הכרתי את הגאון ר' גרשון זצ"ל כשהיינו שכנים בבני ברק, הוא למד ולימד כל ימיו בהתמדה, והרביץ תורה לאלפים עד שזכה להניח אחריו הרבה תלמידים, וגם תלמידי תלמידים".

"מצד אחד היה יושב ולומד, ומצד שני פינה מזמנו להדריך בעצות לכל אחד ואחד, וסייע בעצותיו לאחרים להשקיע עצמם בעולמה של תורה. על ר' גרשון זצ"ל נוכל לקרוא "צדיק טוב", שהוא היה טוב גם לשמים וגם לבריות.

"הוא היה "ספר מוסר חי", גדול במידות טובות ועניו אמיתי. לא זו בלבד שלא חיפש כבוד אלא גם חשב שלא מגיע לו כבוד, ולא נהנה מכבוד, ולא ידע כלל מה הוא כבוד, וזהו מדריגה גדולה בענווה. 

בסיום דבריו עורר את תלמידיו להתחזק בלימוד התורה בימים אלו לאחר חג השבועות: "בני הישיבה יתחזקו בימים אלו בלימוד התורה, וכל בחור צריך לדעת שהוא יכול להיות גדול בתורה, ולא יתייאש ממחשבות שהוא עדיין לא גדול מספיק בתורה, אלא אדרבה יידע שאם ילמד בהתמדה, יזכה לבסוף לראות אור גדול".

עוד הוסיף ועורר את בני ישיבתו שלא יהיה 'רפיון' בימים אלו לאחר חג השבועות: "ביותר צריך ליזהר עכשיו כשהבחורים הולכים לבית לשבת קודש, שלא יהיה כמו 'חופש', וחז"ל (ספרי עקב י"א כ"ב) אמרו "אם תעזבני יום יומיים אעזבך", והנה מי שהקב"ה עוזבו ח"ו יכול להפסיד על ידי זה גם מה שלומד בשאר זמנים, וא"כ העוזב את התורה עכשיו עלול להפסיד הרבה, ולכן כל אחד ימשיך להיות דבוק בתורה גם עכשיו, ובעז"ה נראה נפלאות ממש".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים