שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א לתלמידי ישיבתו: מתחילים זמן חדש בישיבה – "זמן סליחות"
תיעוד
הגר"מ שטרנבוך שליט"א נשא שיחת חיזוק: "עכשיו מתחילים בישיבה זמן חדש, "זמן סליחות", גם מי שלא התחזק עדיין בזמן הקודם, יכול עכשיו להתחזק בזמן החדש"

במוצאי שבת סמוך לחצות, יצא פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א ממעונו בשכונת הר נוף בירושלים, לעבר היכל ישיבתו ברמת בית שמש ג' לשאת את שיחת החיזוק לפני סליחות כהרגלו מידי שנה בשנה.

מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א בשיחתו לתלמידיו בהיכל ישיבתו | צילום: דוד ק.

מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א בשמע קולינו | צילום: דוד ק.

התלמידים מציינים כי השנה שיחת החיזוק התארכה במיוחד, כשמידי פעם נשנק קולו של פוסק הדור בבכי.

בתחילת דבריו ביכה פוסק הדור את האסונות שאירעו בשנה האחרונה ואמר, "כל כך הרבה אסונות אירעו בשנה האחרונה, הרבה יהודים שלפני שנה היו עמנו בר"ה, ועכשיו כבר נפטרו ונסתלקו מן העולם, והקב"ה קובע הכל בראש השנה, והיאך לא נתמלא פחד ורעדה ממש".

במרכז דבריו אמר פוסק הדור לתלמידיו "אנחנו נכנסים ל'זמן חדש' בישיבה, 'זמן סליחות'. מי שהספיק בזמן אלול הרוויח ומי שלא הספיק הפסיד, אבל גם מי שהפסיד בזמן אלול יש לו עוד תיקון בימים הנשארים – ב'זמן סליחות' עד סוף השנה. ומי שיקבל על עצמו לא לבזבז זמן, ולנצל הזמן לתורה ויראת שמים ולתפילה, ולהקפיד שכל התפילות יהא עם כוונה, שישים לב מה שמדבר בתפילה, ירוויח רווח גדול".

עוד עורר את תלמידיו לדבר בלימוד בחדר אוכל: "נשארו לנו רק כמה ימים,  וכל אחד יתחזק מידי יום ביומו, וגם כשיושבים על השולחן [בחדר אוכל] ומדברים, לא צריך לדבר דברים בטלים, אפשר לדבר ג"כ דברי תורה. וכל אחד לפי מה שעושה בימים אלו כך הוא נידון בר"ה בשמים.

את דבריו סיים בברכה, "הקב"ה יעזור שכל אחד יחזור בתשובה אפילו ליום אחד, ובכך ירוויח רווח עצום של יום שלם שקדוש לה', וזהו 'געוואלדיק' ממש. 

הצטרפו ועקבו אחר
עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים