שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » פוטין מסמן כיוון: "רוסיה לא סירבה לנהל משא ומתן לסיום המלחמה באוקראינה"
נשיא רוסיה בשיחה עם כתבים: כל הסכסוכים המזוינים מסתיימים לבסוף במשא ומתן דיפלומטי | פוטין הצהיר כי רוסיה שואפת לסיום הסכסוך
נשיא רוסיה ולדימיר פטין | צילום: הקרמלין

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מסר אתמול (חמישי) הצהרה מפתיעה, ובה טען שהוא היה רוצה לסיים את המלחמה באוקראינה וכי עדיף שזה יקרה כמה שיותר מוקדם. לדבריו, כל הסכסוכים הצבאים מסתיימים בסופו של דבר במשא ומתן דיפלומטי.

בתדרוך לכתבים אמר פוטין כי "המטרה שלנו היא לא לסובב את גלגל התנופה של הסכסוך הצבאי, אלא להיפך, לסיים את המלחמה הזו. אנחנו חותרים לזה ונמשיך לחתור לכך. אנחנו נשאף לשים קץ לזה, וכמה שיותר מוקדם יותר טוב, כמובן".

עוד מבחזית החדשות

למרות דבריו, צריך לזכור כי התנאים של מוסקבה וקייב לסיום המלחמה רחוקים מאוד. אין זו פעם ראשונה שרוסיה מבקשת לסיים את הלחימה, אך בתנאים שלהם, ללא נסיגה מהשטחים הכבושים. 

המלחמה באוקראינה כבר נמצאת כמעט בשנה השנייה לפלישה, והסוף עדיין אינו נראה באופק, ובארה"ב מביעים חשש כי המלחמה לא צפויה להיות קלה יותר מבחינת הצבא האוקראיני. גורמים בממשל ביידן אמרו לניו יורק טיימס כי למרות שהכוחות האוקראינים הצליחו לאורך החודשים האחרונים לשחרר שטחים שכבשו על ידי הרוסים, הם צפויים להתקשות להמשיך ולשחרר שטחים נוספים.

ההערכה היא כי אופי המלחמה צפוי להשתנות במהלך החודשים הקרובים, על רקע העובדה שרוסיה גייסה מאות אלפי חיילים חדשים ובונה מערכות הגנה וביצורים באזורים שכבשה באוקראינה. 

לפני שלושה ימים, ביום ה-300 לפלישה הרוסית, ציינו במשרד ההגנה הבריטי כי מאז החלה הפלישה, הצליח צבא אוקראינה לשחרר כ-54% מהשטח שצבא רוסיה הצליח לכבוש מאז ה-24 בפברואר. לעת עתה, רוסיה שולטת על כ-18% מהשטח של אוקראינה שמוכר על ידי הקהילה הבין לאומית, כולל בחצי האי קרים.

בימים האחרונים הביעו בכירים בממשל האמריקאי חשש, כי אוקראינה מסוגלת לכבוש ולשחרר את קרים, והדבר עלול לדחוק את פוטין לעשות שימוש בנשק גרעיני. על פי הערכות, צבא אוקראינה עלול להיתקל בתקופה הקרובה בכמה בעיות קריטיות שעשויות לפגוע בהמשך מאמצי ההתקדמות שלו במלחמה. כך לדוגמה, אבדן חיילים רבים בשדה הקרב עשוי להפוך לגורם קריטי מכיוון שצבא אוקראינה לא יוכל לגייס מאודת אלפי חיילים חדשים כפי שעשתה רוסיה. 

בנוסף, למרות חבילת הסיוע שאוקראינה קיבלה שלשום בוושינגטון, קיים חשש כי לאורך החודשים הקרובים תיתקל אוקראינה במצוקת חימוש, בעיקר בתחום הארטילרי. לעת עתה מספקת ארה"ב לאוקראינה כמויות גדולות של פצצות ופגזים, כולל נשק סובייטי, אולם לאחרונה יש חשש ממשי מפגיעה במאגרי החימוש הבסיסיים של האמריקאים.

עוד מבחזית החדשות

למרות שסיום המלחמה עדיין אינו נראה באופק, ארה"ב לא קיבלה החלטה על שינוי בהיקף יצור הנשק והתחמושת, המותאם לזמני שגרה. בעיה זו עשויה להיות קריטית שכן, בתקופות מסוימות ירתה אוקראינה בשבוע אחד, כמות תחמושת שבארה"ב לא מסוגלים לייצר אפילו במשך חודש.

מצד שני, גם אצל הכוחות הרוסיים קיים חשש ממשבר חימוש, ובעולם עוקבים בדאגה אחר ניסיונותיה של רוסיה לעקוף את הסנקציות כדי לייצר נשק בעצמה, או ל להתחמש באמצעות מדינות אחרות, דוגמת איראן. בכיר בממשל ביידן אמר לסוכנות רויטרס כי קבוצת וגנר, ששכירי החרב שלה נלחמים באוקראינה עבור רוסיה, רכשה מצפון קוריאה טילים ורקטות לשימוש במלחמה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים