שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » פוטין: "יש לי הרבה חברים יהודים, הם אומרים שזלנסקי לא יהודי"
נשיא רוסיה נאם היום ואמר כי "הם אומרים שהוא בושה לעם היהודי" | עוד אמר: "הדם היהודי של זלנסקי מכסה על מעשי הניאו נאצים האוקראינים
ולדימיר פוטין נשיא רוסיה | צילום: הקרמלין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשא נאום בשבת, בפורום הכלכלי השנתי בעיר סנט פטרסבורג, שם טען כי נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אינו יהודי. "יש לי הרבה חברים יהודים, עוד מילדות. הם אומרים שזלנסקי לא יהודי", אמר פוטין והוסיף: "הם אומרים שהוא בושה לעם היהודי. וזו לא בדיחה, זו לא אירוניה. היום הגיבורים של אוקראינה הם ניאו-נאצים, ירושלים של היטלר. מיליון וחצי מנרצחי השואה נרצחו באוקראינה על ידי הלאומנים האוקראינים".

בחודשים האחרונים, האשים שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כמה פעמים את הנשיא זלנסקי שהוא "נאצי". בדברים שאמר בשנה שעברה, לברוב הוא תקף את נשיא אוקראינה בהצהרה חריגה במיוחד, והשווה אותו למנהיג הרייך השלישי, אדולף היטלר. בראיון שהעניק בזמנו לברוב לטלוויזיה האיטלקית הוא ציין כי העובדה שזלנסקי יהודי, אינה שוללת את האלמנטים הנאצים באוקראינה. "האנטישמים הכי גדולים הם יהודים, ואפילו להיטלר היו שורשים יהודיים", צוטט אז לברוב.

עוד מבחזית החדשות

בתגובה, גינה אז ראש הממשלה נפתלי בנט בחריפות את האמירה האנטישמית של שר החוץ הרוסי לברוב, ומשרד החוץ בירושלים זימן את שגריר רוסיה לשיחת הבהרה בעקבות ההתבטאות.

מוקדם יותר היום, חוותה קייב התקפה רוסית נוספת, בזמן שמשלחת של מנהיגים מאפריקה ביקרה בבירת אוקראינה בניסיון לתווך בין שתי המדינות. הרשויות בקייב אמרו כי מערכות ההגנה האווירית הפילו טילים בליסטיים וטילי שיוט ששיגרה רוסיה. ארבעה אנשים נפגעו בפרברי הבירה.

המשלחת האפריקאית שבה משתתפים בכירים מדרום אפריקה, מצרים ומדינות אחרות, נפגשה עם נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי. מחר היא תמשיך לרוסיה כדי להיפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין, ששומר על יחסים קרובים עם מדינות היבשת.

זהו ניסיון בינלאומי נוסף ליצור בסיס לדיאלוג בין המדינות, המצויות בעיצומה של המלחמה הגדולה ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה, אך הסיכויים להצלחתו נמוכים. שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה צייץ בטוויטר כי "רוסיה רוצה עוד מלחמה, לא שלום".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. מי שמדבר…
    באיזו מדינה היה ק.ג.ב?
    באיזו מדינה היה את הקנטונסטים?
    באיזו מדינה היה את הרודן סטאלין?.
    מעניין אם החברים ה"יהודים" שלו יודעים מה זה אומר להיות יהודי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים