שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » פוטין: הסיכון למלחמה גרעינית גדל – אנחנו לא השתגענו
הערת אזהרה
נשיא רוסיה מזהיר כי החשש ממלחמה גרעינית התגבר והדגיש כי הארסנל הגרעיני משמש להרתעה בלבד | מוסקבה לא תהיה זו שתתקוף ראשונה. "אנחנו מבינים מה זה נשק גרעיני"
פסגת פוטין-ביידן | צילום: הקרמלין

בשיחת וידאו עם חברי מועצת זכויות האדם הנשיאותית, אמר היום (רביעי) נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי הסכנה למלחמה גרעינית גוברת, אך הבהיר כי רוסיה מתייחסת לארסנל הנשק הגרעיני שלה כאמצעי הרתעה בלבד. לדברי פוטין, הנשק הגרעיני של מוסקבה נועד להגיב למתקפות נגדה, אך רוסיה לא מתכוונת להיות זו שתתקוף ראשונה בנשק זה. 

עוד אמר פוטין "אנחנו לא השתגענו, אנחנו מבינים מה זה נשקים גרעיניים. יש לנו את הנשקים האלה, והם מתקדמים ומודרניים יותר מבכל מדינה גרעינית אחרת, אבל אנחנו לא הולכים לרוץ ברחבי העולם ולנופף בהם כאילו שהם תער". 

עוד מבחזית החדשות

יחד עם זאת הזהיר פוטין, כי רוסיה מתכוונת להגן על עצמה, ועל בנות הברית שלה, "עם כל האמצעים שברשותה". לטענתו מי שמספקת נשק גרעיני טקטי למדינות אחרות היא ארה"ב, ולא רוסיה. עוד אמר הנשיא הרוסי שהמערב רואה ברוסיה "מדינה סוג ב', ללא זכות קיום". 

לגבי המלחמה באוקראינה, שמוגדרת על-ידי הקרמלין כ"מבצע צבאי מיוחד", אז פלשו הכוחות הרוסיים למדינה השכנה אמר פוטין היום שהמלחמה עשויה להימשך עוד זמן רב, אך לדבריו בשלב זה "אין הגיון" בגיוס חיילי מילואים נוספים שיתגברו את הכוחות באוקראינה.

כזכור, בחודש ספטמבר הפר פוטין את הבטחתו לעם הרוסי, והודיע על גיוס של כ-300,000 חיילי מילואים. גיוס המילואים הוביל לבריחה המונית מרוסיה ולירידה בתמיכה הציבורית בפלישה לאוקראינה ובהמשך המלחמה. 

עם זאת, פוטין ממעט להעריך בפומבי כמה זמן עוד תארך המלחמה באוקראינה. בחודש יולי הוא הכריז כי רוסיה "רק התחילה" את המבצע במדינה השכנה. אך מאז ספג הצבא הרוסי אבדות קשות בשדה הקרב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים