שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » עשרות אלפים הפגינו נגד הרפורמה במערכת המשפט
הערב הפגינו ברחבי הארץ עשרות אלפי בני אדם, במחאה על רפורמת מערכת המשפט | בין הנואמים, יאיר לפיד, בני גנץ, מרב מיכאלי, גדעון סער והסופר דוד גרוסמן | סיכום
הפגנה בתל אביב | צילום: אמיר גולדשטיין

כמאה אלף מפגינים התאספו הערב (מוצ"ש) ברחבי הארץ, להפגין נגד הרפורמה במערכת המשפט. ההפגנה המרכזית, בתל אביב, החלה ברחוב קפלן והגיעה עד קריית הממשלה. בנוסף, נערכה הפגנה מול בית משפט השלום הרצליה, בכיכר העירייה.

רבים מהמשתתפים הניפו דגלי ישראל, קראו "דמוקרטיה", והניפו שלטים בהם נכתב "מצילים את הדמוקרטיה ו-"אין לכם מנדט להחזיר אותנו לתקופת המנדט". לאורך הרחוב, הוצבו מסכים שהקרינו סיסמאות כמו "לא לדיקטטורה".

עוד מבחזית החדשות

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, הגיע גם הוא להפגנה הערב ואמר: "מה שאתם רואים פה היום זו הפגנה בעד המדינה, זו הפגנה להגנה על המדינה, אנשים שאוהבים את המדינה באו הנה היום כדי להגן על הדמוקרטיה שלה. לא נוותר עד שננצח".

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ אמר: "נתניהו צריך לעמוד מאחורי בג"ץ בעניין הזה. מאות האלפים כאן הם הדוגמה החיה. המאבק הוא משפטי. יש פה שאלה של הדרך של מדינת ישראל".

יו"ר מפלגת העבודה, השרה לשעבר מרב מיכאלי אמרה בהפגנה: "על ההפיכה המשטרית הזאת אסור להתפשר. עם הממשלה המטורללת והמסוכנת הזאת אסור לנהל משא ומתן. אין מה להתפשר על דברים שהורסים את מדינת ישראל ואת הדמוקרטיה שלה. אנחנו במאבק הזה חייבות וחייבים להיות אופוזיציה מאוחדת. אני קוראת לשותפים שלי- לא להתבלבל! לא לנהל משא ומתן עם נתניהו שמעוניין בהחרבת המקום הזה! אנחנו חייבות וחייבים להילחם ביחד עד שננצח!".

להפגנה בחיפה הגיע שר המשפטים לשעבר חה"כ גדעון סער שאמר: "במאבק למען המשטר דמוקרטי אין ימין ושמאל, זה מאבק של עם ישראל כולו. במאבק נגד השחיתות אין ימין ושמאל זה מאבק של עם ישראל כולו. והשיטות של הפרד ומשול לא יעבדו מולנו במאבק הזה. אדוני ראש הממשלה אתה מבזה פסק דין של בית המשפט העליון. אדוני ראש הממשלה אתה לא מעל החוק. קיים את פסק הדין של בית המשפט העליון: פטר מיד את השר אריה דרעי מחברות בממשלת ישראל". עוד אמר סער "אני כמו רבים תומך ברפורמה משפטית. מה שנמצא על הפרק איננה רפורמה, מה שנמצא על הפרק הוא דבר מסוכן ביותר, שינוי המשטר במדינת ישראל. לכן אנחנו, כולנו יחד, אזרחים מכל קצוות הקשת הפוליטית נאבק נגד הדברים האלה, נאבק עד שננצח".

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, התייחס להיערכות המשטרה להפגנה ואמר: "אנחנו בפריסה ארצית במסגרת אירועי מחאה ברחבי הארץ. מצפון באזור חיפה, יש אירוע גדול. בירושלים יש מספר מוקדים, שבסוף התקבצו למקום אחד שגם שם יש היערכות ופריסה מלאה. ואנחנו נמצאים באירוע מרכזי במחוז תל אביב. פה האירוע עם מספר הרב של המשתתפים שיהיו".

עוד אמר שבתאי כי: "משטרת ישראל נערכה בכל המוקדים על מנת לאפשר את חופש הביטוי, חופש המחאה תוך שמירה על הסדר הציבורי. להגן על המפגנים ועל כל הסביבה. אנחנו מתנצלים מראש על עוגמת הנפש שנגרמה לאנשים כתוצאה מסגירת הצירים. הכל היה מותאם בהתאם לתהלוכות שאמורות להתקיים ובמסגרת זו אנחנו עושים כל מה שניתן כדי לאפשר את חופש הביטוי בצורה הכי ראויה שיכולה להיות. השוטרים מתודרכים, השוטרים עברו הכנה מנטלית לגבי האירוע. מאחל שהאירוע יעבור בשקט ושלווה וכל אחד יביע את עמדתו ודעתו".

המשטרה חסמה לתנועת כלי רכב כבישים מרכזיים כבר מהשעה 16:45. המפגינים טענו שהדבר נעשה במטרה למנוע מהם להגיע להפגנה. יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי שלחה מכתב מחאה למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ובו כתבה כי: "השארת צירים פתוחים הן הכרח עבור אותם אזרחים המבקשים לממש את זכותם הבסיסית למחאה. חסימת הכבישים, לרבות עבור התחבורה הציבורית, תשתק את התנועה בגוש דן באופן לא סביר, כך שלא רק תפגע בחופש ההפגנה אלא גם בחופש התנועה".

השופט בדימוס דוד חשין, אמר בנאומו כי: "זוהי הפעם הראשונה בה אני נואם באירוע כזה, אשר עלולים לכנותו פוליטי, אלא שזה לא אירוע פוליטי כי אם אספת עם שעניינה זהותה הדמוקרטית של מדינת ישראל. לאורך השנים זכתה מערכת המשפט הישראלית להערכה רבה לא רק במישור החוקתי אלא גם במישור האזרחי והעסקי בארץ ובעולם. למדינה השואפת להשתלב בכלכלה העולמית אין ברירה אלא לקיים מערכת משפט מקצועית, עצמאית ועניינית אשר מקנה הגנה אמיתית על זכויות יסוד".

עוד מבחזית החדשות

"יש לי משאלת לב, שבמקום סדרת המהלכים שהורתם בסתר, ב"מארב משפטי", אשר הכו בהלם את הקהילה המשפטית ושכבות רחבות באוכלוסייה, נואיל לקיים בחירות לאספה מכוננת אשר תחבר סוף סוף חוקה לישראל, שתביא לידי ביטוי את המכנה המשותף ואת ההסכמות האפשריות בין המחנות הניצים שבקרבנו, ותאפשר לנו לחיות יחד בתוך מדינת ישראל".

בהרצליה, התקיימה הפגנה בכיכר המרכזית בעיר. לטענת המשתתפים העיריה לא הדליקה את אורות הכיכר, ועיכבה את ההפגנה. בחיפה השתתפו כ-6,000 בני אדם בהפגנה. לדברי המארגנים, גם שם, העירייה החשיכה את תאורת הרחוב. בירושלים הפגינו כ-3,000 מפגינים מול בית הנשיא.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. כמה שיותר מהר לפטר את היומשית אחרת ביבי וכל הממשלה יואכלו מרורים כל יום יהיה לה משהו חדש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים