שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ערוץ 14 במכתב התראה לחברת ההפצה: "חומרת ומשך התקלה מעוררים חשד לחבלה בזדון"
ערוץ 14 פנו במכתב דרישה והתראה לפני נקיטת הליכים לחברת ההפצה MX1 בעקבות נפילת השידור במהלך הריאיון של רה״מ נתניהו בתוכנית "הפטריוטים"
ינון מגל | צילום: ערוץ 14

משרד עורכי הדין דנינו שי משה, שיגר מכתב התראה לפני נקיטת הליכים בשם ערוץ ערוץ 14,לחברת ההפצה MX1 בעקבות התקלה החמורה שאירעה בשידור בערוץ 14 בתאריך 13.4.2023 עם פתיחת הריאיון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך הריאיון הוחשך המסך לכמעט דקה בשל מה שהוגדר כ"תקלה זדונית". לחברת ההפצה נשלחה דרישה והתראה לפני נקיטת הליכים.

במכתב צוין כי: "במהלך תכנית "הפטריוטים" ששודרה ביום 13.04.2023 בשעה 21:26 נפל השידור של ערוץ 14, כך שבמשך 46 שניות שודר מסך שחור לצופים בכלל פלטפורמות השידור. עובדי הערוץ התקשרו מייד לחדר הבקרה (noc) של MX1‏ ודיווחו על התקלה אך לא קיבלו מענה, ובמקום זאת התבקשו לשלוח מייל(!) ע"מ לאפיין את התקלה. על פי ההסכם בין מרשתי וביניכם מיום 29.4.2014 הנכם מחויבים לפעול לתיקון תקלות במערכת השידור מייד עם גילוין, באמצעות כוח אדם מיומן, ולעשות מאמץ לגלות את התקלות באופן מידי".

עוד מבחזית החדשות

עוד נכתב כי: "מבדיקות שערכה מרשתי במהלך התקלה ולאחריה, עולה החשד שהתקלה התרחשה במערכת השידור של MX1.‏ למיטב ידיעתה של מרשתי מערכות ההפצה של MX1 מאופיינות כך שבכל זמן נתון ניתן יהיה לשדר, גם אם מתרחשת תקלה באחת המערכות, והחלפה בין רצף מכשירים במקרה נפילת מערכת מאופיינת בנפילה מינורית של שניות בוגרות ובהחלפה אוטומטית למערכת גיבוי. במקרה המדובר, באופן תמוה ומעורר חשד, לא הופעל מנגנון ההחלפה האוטומטית, כך שלא ניתן להסביר נפילה שכזאת".

"מבדיקה שערכה מרשתי עולה כי מערכת ההפצה של בזק שידרה ללא הפרעה בשני התוואים. כמו כן, בזמן התקלה פלטפורמת yes חזרה לשדר בתוך מספר שניות, בכך שבקרי השידור של yes "לקחו" שידור ישירות ממערכת החפצה של נזק זמן רב לפני החזרה לשידור בשאר הפלטפורמות. כמו כן, בצפייה בנפילת השידור וחזרתו ניתן להבחין שהנפילה התרחשה במערכת דחיסה, ומערכות כאלו קיימות רק ב – MX1 ולא בשרשרת ההפצה אל MX1.‏ חומרת ומשך התקלה מעוררים חשד לחבלה בזדון בשידורי ערוץ 14, בזמן שידור ראיון עם ראש הממשלה. החשכת מסך טלוויזיה של ערוץ שידור מרכזי ל- 46 שניות הינה אירוע בלתי סביר מבחינה טכנולוגית. העובדה שהשידור נקטע באמצע ראיון עם ראש הממשלה בזמן צפיית שיא בערוץ 14, מעלה חשד כי החשכת המסך איננה תוצאה של תקלה טכנית; ההסבר היחיד לכך הוא יד זדונית שהייתה מעורבת בדבר, וכל עוד לא הוכח למרשתי אחרת – זו הנחת המוצא".

עוד מבחזית החדשות

בנוסף נכתב כי: "מדובר במעשה שיש בו פגיעה אנושה, חסרת תקדים בחופש הביטוי ובחופש העיתונאות בישראל. מעבר לכך, מדובר בעבירה פלילית חמורה. מרשתי רואה אירוע זה בחומרה ותטפל בכך בכל האמצעים העומדים לרשותה. בנוסף, מרשתי רואה בהתנהלותכם משום הפרה חמורה של התחייבותכם לפי ההסכם בין הצדדים. הנזק שנגרם למרשתי כתוצאה מהאירוע הנ"ל אדיר: נפילת השידור התרחשה בזמן שידור תכנית "הפטריוטים" המשודרת בפריים-טיים, שבה התראיין ראש הממשלה בנימין נתניהו. הנזק מאופיין בפגיעה קשה במוניטין של ערוץ 14 בקרב מאות אלפי צופים, וכן בפגיעה בקרב המפרסמים בערוץ שהאמון שלהם באמינות הערוץ נסדק. בשלב זה מוקדם לאמוד את הנזק הכספי שנגרם למרשתי אולם ברור כי הוא גדול מאוד".

לסיום נכתב כי: "לאור האמור ולאור חומרת הדברים הנכם נדרשים כדלקמן: לבצע בזמן המיידי תחקיר משותף עם מרשתי, מלא ומעמיק של האירוע הנ"ל בשקיפות ובתיאום מלאים עם מרשתי, במטרה לברר לאישורה את הסיבה לנפילת השידור, ולנקוט את הצעדים הנדרשים למניעת הישנותה. במסגרת זאת, להעמיד לרשות מרשתי את כל הנתונים והמידע הרלוונטיים, לרבות תיעוד חזותי וטכני של חדר הבקרה של 1MX, לרבות צילומי חדר הבקרה, וכן הצגה שקופה ואמיתית של סדר ההתרחשויות בחדר הבקרה, וכן את פרטי כל העובדים שעבדו במשמרת ו/או הייתה להם גישה למערכת. במקביל לפנייה זו מרשתי הגישה תלונה במשטרת ישראל בדרישה כי תבדוק את ההיבטים הפליליים העולים מהפרשה".

"מרשתי תשקול את צעדיה בהמשך בהתאם לאופי הבדיקה, לשקיפותה, למידת שיתופה בבדיקה, ולתוצאותיה. אין באמור לעיל כדי למצות את טענות מרשתי בעניין הנדון, לרבות החשד לפלילים, והיא שומרת לעצמה את הזכות להוסיף עליהן וכן לנקוט בכל הליך משפטי במטרה למצות את זכויותיה בעניין זה ע"פ ההסכם בין הצדדים ולפי כל דין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים