שיתוף
תגובות
חדשות » עסקת ענק: יוון תרכוש מישראל טילי "ספייק" בשווי 1.4 מיליארד דולר
הנשק הישראלי המתקדם שהפך ללהיט באירופה, הגיע כבר ליותר מ-40 מדינות ברחבי העולם | במערכת הביטחון בירכו על העסקה: "מצפים לשיתופי פעולה נוספים בעתיד הקרוב"
טיל ספייק משוגר ממסוק | צילום: רפאל

משרד הביטחון הודיע היום (שני) על עסקת ענק עם צבא יוון, שבמסגרתה יימכרו טילי "ספייק" ישראלים ליוון תמורת כ-1.4 מיליארד שקלים. הטילים המתקדמים, תוצרת רפאל, הפכו ללהיט באירופה ומשמשים כבר יותר מ-40 מדינות ברחבי העולם.

חייל עם טיל "ספייק" מוכן לשיגור | צילום: רפאל

טילי ה"ספייק" מציעים יתרונות רבים. מעבר למחירם הנמוך יחסית למתחרים, זמן האספקה שלהם קצר יותר בזכות ייצור מרבית הרכיבים האלקטרוניים, יכולת החימוש האלקטרו-אופטית בעל טווח שנע בין 32 ק"מ ל-50 ק"מ ועד יכולת דיוק גבוהה מאוד בזכות משדר וידאו המספק למפעיל תמונת מצב בזמן אמת, מרגע השיגור ועד הפגיעה במטרה.

עוד מבחזית החדשות

הנשק הישראלי המתקדם ניתן לשיגור מכ-45 פלטפורמות ביבשה, בים ובאוויר. עד כה נמכרו כבר יותר מ-34 אלף טילים ממשפחת ה"ספייק" למדינות שונות ברחבי העולם ונרשמו יותר מ-6,000 שיגורים באימונים או בשדה הקרב. הבוקר דווח כי ארה"ב הפעילה לחץ כבד על ממשלת ישראל לספק נשק מסוג זה לאוקראינה.

שר הביטחון יואב גלנט בירך על העסקה ואמר "עוצמתה הטכנולוגית של מערכת הביטחון מאפשרת לישראל הישגים מדיניים וכלכליים. העסקה הנוכחית, שמצטרפת לשורת עסקאות שנחתמו לאחרונה, מעידה על השותפות החזקה בין המדינות ובין מערכות הביטחון והמחויבות שלהן לפעול להבטחת היציבות באזור".

מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (מיל') אייל זמיר אמר: "ההסכם עם משרד ההגנה היווני הוא ביטוי נוסף לשותפות האסטרטגית בין המדינות. הוא מצטרף לשורת שיתופי פעולה במיליארדי שקלים, שחתמנו בשנים האחרונות ובראשן שדרוג יכולות בית הספר לטיסה של חיל האוויר היווני".

גם מנכ"ל רפאל, האלוף (מיל') יואב הר ברך: "אנו מברכים על ההסכם עם משרד ההגנה היווני ומודים למשרד הביטחון על קידום שיתוף הפעולה עם יוון בכלל ועל עסקה זו בפרט. טילי ה"ספייק" יעשירו את סל הכלים המבצעיים של הצבא היווני ואנו מצפים להרחבה נוספת בשיתופי הפעולה האסטרטגיים כבר בעתיד הקרוב".

העסקה האחרונה שפורסמה נחתמה עם פינלנד, שקנתה טילי ספייק בשווי 230 מיליון דולר. זאת בנוסף למערכת "קלע דוד", שהודיע לפני ימים ספורים שתרכוש מישראל תמורת כ-345 מיליון דולר, עם אופציות שמצטברות ל-236 מיליון דולר נוספים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים