שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » עמי אשד בטקס הפרידה מהמשטרה: "אין לנו משטרה אחרת וגם לא דמוקרטיה אחרת"
מפקד מחוז תל אביב העביר את תפקידו לניצב פרץ עמר, שיכהן מעתה בתפקיד זה | במעמד השתתפו המפכ"ל, השר לביטחון לאומי וראש עירית תל אביב
מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב עמי אשד | צילום: דוברות המשטרה

ניצב עמי אשד סיים היום (רביעי) את תפקידו כמפקד מחוז תל אביב במשטרה, והוחלף על ידי ניצב פרץ עמר, שייכנס לתפקיד. בטקס הפרידה במעמד מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וראש העיר תל אביב רון חולדאי אמר אשד: "אין לנו משטרה אחרת וגם אין לנו דמוקרטיה אחרת והם צריכים לשמור האחת על השנייה".

"פרץ ידידי זכית אתה מקבל לידך לפיקדון את טובי השוטרים, שוטרים שהם משמר הדמוקרטיה, שוטרים עם דנא של משרתי ציבור, שסיימו הפרות סדר בלי אף שוטר ואזרח פצוע, זו הרוח של משטרת תל אביב", אמר אשד למחליפו. "האירועים המתרחשים במשמרת שלנו מאתגרים יותר מאי פעם את סעיפי החוזה שבין משטרה לאזרחיה, אירועים הנותנים תוקף ראשון במעלה לציווי: לשרת ולהגן. לשרת את הציבור ולהגן על ערכי הדמוקרטיה, על ערכי משטרת ישראל, על המוסר ועל הצדק".

עוד מבחזית החדשות

השר בן גביר, התייחס בנאום הפרידה שלו לאי ההסכמות ביניהם. "ניצב אשד, אני מבקש להוקיר את התרומה שלך. היו בנינו מחלקות וזה לא סוד, אבל הן לא מונעות ממני להודות לך על כל מה שעשית במסירות. בישראל יש חופש ביטוי לכולם להביע בצורה לא אלימה את דעתם. ולכל הציבורים בישראל יש את הקווים האדומים שאסור להם לחצות. חופש הביטוי איננו חופש ההתפרעות, איננו חופש השיסוי, איננו חופש למרר חיי אזרחים שרוצים לחזור הביתה".

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי אמר בפתח דבריו: "למרות הפיל שבחדר, ולמרות שליבי כבד, אני לא מתכוון לקלקל לכם את הטקס. כי אני אוהב מאוד את מפקד המחוז שעוזב, ומכבד מאוד את מפקד המחוז שנכנס. אני יודע שזה עלול להפתיע כמה אנשים בחדר, ואני רוצה לומר לכם שעל אף שאני יותר מ-20 שנה ראש העיר תל אביב יפו, ויצא לי כבר להיפרד מבעלי תפקידים חשובים – פרידות הן עדיין דבר לא פשוט בשבילי".

לפני כחודש הודיע אשד על פרישה, לדבריו לאחר שהודח על רקע פוליטי, בנאום שהוביל למחאות המוניות ברחבי הארץ אמר אשד שהיה המפקד האחראי על מוקד ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית: "אני מודיע שאיני מתכוון לשתף פעולה עם הסבב המלאכותי ולקבל את ההדחה הפוליטית שלי מפיקוד על מחוז תל אביב" עוד אמר אז אשד בנאומו. "יש בכוונתי לסיים את שירותי במשטרת ישראל לאחר שאעביר את הפיקוד בצורה מסודרת למחליפי. אני קורא לחברי לסגל הפיקוד במשטרת ישראל לעמוד כמו צוק איתן ולהתעלות מעל השיקול האישי הרגעי. שוטר הוא שליח ציבור, עובד ציבור ומחויב לציבור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים