שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » עמדות דיגום בדחיפות בבתי הספר
מהחשש לווריאנט
אתמול פנו גורמי המקצוע במשרד הבריאות לאנשי המקצוע, אך נתקלו בקשיים בשיתוף הפעולה. השילוב של הימצאות ווריאנט עלול להיות מסוכן
מתחם בדיקות קורונה | צילום: William A. Morgan, שאטרסטוק

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס שיגרה מוקדם יותר היום מכתב למנכ"ל משרד החינוך על הצורך הדחוף בדיגום נרחב במספר בתי ספר לאחר שהתגלו 5 מקרים של ווראינט הודי, חשוב לציין שב-4 מ-5 בתי הספר הייתה לאחרונה התפרצות שהובילה לגילוי וכעת נדרשת בחינה נרחבת יותר – וזאת בכדי לזהות תחלואה חבויה ולמנוע התפשטות הנגיף.

אתמול פנו גורמי המקצוע במשרד הבריאות לאנשי המקצוע במשרד החינוך במטרה לתאם במהירות, כבר הבוקר, דיגום לבתי הספר, אך נתקלו בקשיים בשיתוף הפעולה.

"יודגש כי לצד פתיחת הקפסולות בכלל השכבות וחזרה לפעילות בבתי הספר, הוחלט כי כאשר מאובחנת תחלואה יש לטפל בה באופן מהיר ונרחב כדי למנוע את התפשטותה. גישה זו חיונית כדי למנוע הדבקה והתפרצות נרחבת בקרב הילדים, שעדיין אינם מחוסנים, והקהילה שלהם".

"גם אם לא ידוע כרגע בבתי הספר על מאומתים – השילוב של הימצאות ווריאנט שעלול להיות מסוכן, העובדה שהיו התפרצויות לאחרונה, והידע מהמגפה עד כה שילדים הינם א-תסמינים ב70% מהמקרים, מחייב ביצוע דיגום מהיר בבתי הספר הנ"ל באופן נרחב, על מנת לוודא שאין תחלואה חבויה".

"אנו מצפים לשיתוף הפעולה של משרד החינוך, מנהלי בתי הספר והרשויות המקומיות, ולעבודה מהירה ומשותפת מול ההורים כדי להפחית את הסיכון המשמעותי האפשרי במצב זה", נכתב במכתב.

כזכור משרד הבריאות הודיע הבוקר (חמישי) כי המערך הלאומי לריצוף גנומי זיהה 41 מקרים של הווריאנט ההודי של נגיף הקורונה, מתוכם 24 חוזרים מחו"ל (21 זרים) ו-17 מקרי הדבקות בקהילה, שלחלקם לא נמצא קשר לחוזרים מארצות אחרות. ארבעה מהמאומתים הינם מחוסנים, והשאר אינם מחוסנים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים