שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » על רקע הפיגוע המסתורי בצפון: הערכת מצב בהשתתפות שר הביטחון והרמטכ"ל
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: David Cohen 156

גלנט, הלוי וראש השב"כ רונן בר קיימו הערכות מצב, בעקבות פיגוע המטען בכביש 65, על רוב פרטיו חל צו איסור פרסום | שר הביטחון הנחה "להמשיך בשגרת החיים של אזרחי ישראל"

שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש שב"כ רונן בר קיימו היום (שלישי) הערכות מצב בעקבות פיגוע המטען בכביש 65, שעל רוב פרטיו מוטל צו איסור פרסום. גורמי הביטחון השונים הציגו לשר הביטחון ממצאים ראשוניים מחקירת האירועים, ושר הביטחון הנחה "להמשיך במאמצים להבטחת שגרת החיים של אזרחי ישראל".

עוד מבחזית החדשות

הרמטכ"ל לשעבר, חה"כ גדי איזנקוט מהמחנה הממלכתי, אמר היום במליאת הכנסת על רקע ההתפתחויות הביטחוניות כי "צה"ל נמצא על פרשת דרכים, ואנחנו נמצאים היום באחת התקופות הביטחוניות החמורות ביותר בעיניי מאז מלחמת יום כיפור. לא כהפחדה, אלא כהבנה, והערכה של מציאות על סמך מודיעין ועל סמך קריאת המציאות, גם בזירה האיראנית, גם בפלסטינית, וגם בלבנון. בתקופה הזאת לא מומלץ לפגוע בצה"ל כצבא העם".

במערכת הביטחון חוששים שהמטען שהתפוצץ אתמול בכביש 65, אירוע שנחשד כפיגוע ובו נפצע קשה צעיר בן 21 מסאלם, הוא אירוע שמזכיר את מטעני הצד נגד כוחות הביטחון בלבנון.

אמש, נפצע קשה שרף אלדין חמייסי, תושב סאלם בן 21, בפיצוץ רכב סמוך לצומת מגידו שבעמק יזרעאל. הפצוע הוא סטודנט ועובד בשיפוץ כבישים ברחבי המדינה.

במשך שעות ארוכות היו הכבישים באזור צומת מגידו חסומים לתנועה על רקע סריקות, מחשש להימצאות מטעני חבלה נוספים או נוכחות של מעורבים בהנחת חומר הנפץ בשולי כביש 65. לאלדין אין עבר פלילי, ולגורמי החקירה ובכללם שירות הביטחון הכללי לא ידוע על כוונה לפגוע בו, עובדות שמחזקות את החשד לפיגוע על רקע לאומני. הסימנים בזירה מעידים שאכן מדובר בפיגוע. בתום הסריקות באזור לא אותרו מטענים נוספים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים