שיתוף
תגובות
חדשות » על רקע המתיחות בהר הבית- טורקיה שוב מאיימת במשבר דיפלומטי
המוסר הטורקי הכפול
שר החוץ הטורקי במסר כפול לישראל: רוצים בהמשך שיפור היחסים עם ישראל ופיתוח הכלכלה המשותפת- אמר, ומנגד איים כי ההתנהלות בהר הבית תשפיע לרעה על הנרמול ביחסים
נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן | צילום: Sasa Dzambic, שאטרסטוק

שר החוץ הטורקי מבלוט צ'אבושולו התייחס בעקיפין למתיחות בהר הבית בעקבות סערת הקרבת הקורבנות ואיומי ארגוני הטרור לפתוח במלחמה:

השר הטורקי אמר היום (רביעי) בתדרוך לכתבים ישראלים במשרד החוץ באנקרה כי משברים עתידיים בין ישראל לפלסטינים עלולים להשפיע בצורה שלילית על תהליך הנורמליזציה בין טורקיה לבין ישראל.

"אנחנו מצפים מהצד הישראלי לכבד את החוק הבינלאומי בנוגע לפלסטינים, כדי שהיחסים בינינו יהיו ברי-קיימא", אמר שר החוץ הטורקי.

מאז הקמת הממשלה החדשה בישראל החלו שיחות בין ירושלים לאנקרה על שיקום של היחסים בין המדינות. היוזמה למהלך הגיעה מצידו של ארדואן על רקע נסיונו לשפר את היחסים עם ממשל ביידן בארצות הברית.

ויש כמובן את עובדת ביקורו של הנשיא הרצוג באנקרה בחודש שעבר היה הביקור הראשון של בכיר ישראלי בטורקיה מזה 15 שנה. בסיום הביקור הצהירו שני המנהיגים על רצונם לפתוח דף חדש ביחסים.

צ'אבושולו ציין כי היו הרבה עליות ומורדות ביחסים בין ישראל לטורקיה בשנים האחרונות אבל הדגיש כי טורקיה רוצה לבסס עם ישראל מערכת יחסים ברת-קיימא שתחזיק מעמד.
יחד עם זאת, הוא אמר כי הבעיות בין המדינות לא היו קשורות ליחסים ביניהן, אלא לנושא הפלסטיני ולמה שהוא כינה "הפרות של החוק הבינלאומי מצד ישראל".
הוא ציין כי טורקיה רוצה לקיים עם ישראל דיאלוג על נושאים אזוריים כמו איראן וסוריה ולקדם סדר יום חיובי בנושאים כמו סחר, השקעות, אנרגיה ותיירות.
"אני זוכר שהרבה ישראלים היו מגיעים לאזור שבו גדלתי באנטליה ולעיר הולדתי אלאניה. אני רוצה שהם יחזרו", אמר שר החוץ הטורקי.
צ'אבושולו אמר עוד כי טורקיה מצפה לאיפוק מצד ישראל והפלסטינים במהלך חודש הרמדאן ואמר כי הוא מקווה שהתקפות הטרור מהצד הפלסטיני והרג של אזרחים פלסטינים מצד ישראל לא יובילו להסלמה נוספת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים