שיתוף
תגובות
משפט » בג"ץ דורש מנתניהו לנמק את התנגדותו להסדר
ניגוד עניינים
בג"ץ דן בעתירה על סירובו של רה"מ להיענות להסדר ניגוד הענינים שגיבש מנדלבליט • במקביל הורה ליועמ"ש להשיב לטענות נתניהו באשר לסעיפי המחלוקת הנתונים בהסדר
מנדלבליט לצד נתניהו, בזמנים טוב יותר | צילום: לע"מ

בג"ץ הוציא היום צו על תנאי לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הוא דורש ממנו לנמק בתוך חודש מדוע הוא מתנגד להסדר ניגוד העניינים שגיבש עבורו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

כזכור, לפני כשבועיים העביר היועמ"ש לנתניהו חוות דעת מתוקנת להסדר ניגוד עניינים לאור העובדה שמתנהל נגד רה"מ הליך משפטי והוגשו נגדו כתבי אישום. בהסדר שגיבש, אוסר היועמ"ש על רה"מ להתערב במינויים במשרדי המשפטים והמשטרה, כמו גם להתערב במינויים שונים במגזר הציבורי אשר להם זיקה להליך המשפטי המתנהל נגדו.

כזכור, זמן קצר לאחר שהמתווה הועבר לידי פרקליטי נתניהו, הודיע ראש הממשלה כי הוא מסתייג מחלק מההגבלות שהשית עליו היועמ"ש ואף הודיע כי הוא כופר בסמכותו לנסח את ההסדר שכן לטענת רה"מ, היועמ"ש בעצמו נמצא בניגוד עניינים בנידון.

כאמור, בית המשפט קבע כי באי כוחו של נתניהו וכן היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט שגיבש את ההסדר, יציגו את עמדתם האם חוות הדעת של היועמ"ש מחייבת את ראש הממשלה. יצוין, כי במקביל הורה בג"ץ כי על היועמ"ש להשיב גם לטענות נתניהו באשר לסעיפי המחלוקת בהסדר ניגוד העניינים.

בתוך כך, נראה כי ביהמ"ש ניצל את ההזדמנות והורה למדינה לנמק מדוע מינויים של בכירים בשירות המדינה אינם מקודמים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים