שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » עלייה לציונו של מרן רבי ישראל סלנטר זצוק"ל: ביום השנה ה-140 להסתלקותו
כמדי שנה, גם השנה נערכה עלייה על ציונו של מייסד תנועת המוסר מרן הגה"ק רבי ישראל סלנטר זצוק"ל, בבית החיים העתיק בעיר קלינינגרד-קניגסברג | צילום: דניס פבלוב
| צילום: דניס פבלוב

יהודי העיר הגיעו לשאת תפילה בזכות הצדיק ולהדליק נר לכבוד נשמתו, והתרגשו לראות את האוהל החדש שבנייתו הושלמה לקראת ההילולא ה-140 שחל ביום חמישי כ"ה בשבט בשבוע שעבר. כעת יכולים המתפללים לעמוד בניחותא בתפילתם, מוגנים מפני הקור העז השורר על פי רוב בתקופה זו, והמקום זוכה לשמירה וכבוד כראוי.

את התפילה ניהל שליח חב"ד בעיר הרב אברהם ברוך דייטש, והמשכו בסעודה והתוועדות שנערכה בבית הכנסת הגדול במרכז העיר, בה הוצגה סקירה על ההתפתחויות החדשות בקהילה היהודית, ובראשם התקדמות מעשית בבניית מקווה הטהרה, הנבנית בהשקעה גדולה ובפיקוח הרבנות הראשית לרוסיה, בראשות רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, שאף ביקר במקום ועקב אישית אחר הבנייה וההידורים המיוחדים במקווה, שיהיה הראשון בעיר ובמחוז כולו מזה כמאה שנה.

בהתרגשות גדולה קיבלו כל בני הקהילה ויהודי העיר את הבשורה על פתיחת גן ילדים יהודי חדש, בשם 'מענדקידס', לילדי העיר היהודיים, אשר לראשונה יזכו ללמוד במסגרת יהודית חסידית מלאה ברוח ישראל סבא. בקביעת המזוזות למוסד החדש, כיבד השליח הרב דייטש את רב העיר הרב דוד שוועדיק וראש הקהל מר אליעזר ירמיהו פליטמן, ויחד עם המשתתפים בפתיחה, בהם ידידים ותומכים, השתתפו בסיור מקיף במוסד החינוכי החדש, והשליחה הרבנית חיה מושקא דייטש הציגה את הצוות ואת תכני הגן החדש על טהרת הקודש.

1 עלייה לציונו של מרן רבי ישראל סלנטר זצוק"ל
צילום: דניס פבלוב
2
צילום:
3
צילום:
4
צילום:
5
צילום:
6
צילום:
7
צילום:
8
צילום:
9
צילום:
10
צילום:
11
צילום:
12
צילום:
13
צילום:
14
צילום:
15
צילום:
16
צילום:
17
צילום:
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים