שיתוף
תגובות
חדשות » עכשיו זה מוכח: 42% מהחרדים חשו אפליה בשנה האחרונה
ארי מסר
על פי סקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שליש מהמוסלמים וחמישית מהדרוזים חשו אפליה ו-42% מהחרדים | רק 8% מהמשיבות חשו אפליה מגדרית
חרדים | צילום: Elena Rostunova, שאטרסטוק

על פי בדיקת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אחד מכל חמישה ישראלים חש אפליה על רקע כלשהו בשנה החולפת. לפי הסקר, שליש מהמוסלמים וחמישית מהדרוזים חשו אפליה, וכך גם 42% מהחרדים.

בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ביקשו מהמשיבים להשתתף בסקר חברתי ולדרג מי היא הקבוצה הראויה ביותר להעדפה מתקנת. רוב הנשאלים הכריעו כי הנכים ובעלי המוגבלויות הם האוכלוסייה הראויה ביותר. אחריהם, ציינו המשיבים כי חיילים משוחררים ובני העדה האתיופית ראויים להעדפה מתקנת. רק 2.5% מהיהודים העידו כי האוכלוסייה הערבית היא בעיניהם הראויה ביותר להעדפה מתקנת, זאת לעומת 38% מהאזרחים הערבים.

עוד מבחזית החדשות

הפעולה הקריטית ביותר לצמצום הפערים היא השקעה בחינוך, כך על פי כ-40% מהמשיבים. רק 25% מהמשיבים סבורים כי יש להגדיל את הקצבאות והתמיכות לשכבות החלשות, כש-25% נוספים מאמינים שעדיף להשקיע בתעסוקה ובמקומות עבודה חדשים.

על רקע הניסיון לטעון על הדרת נשים במרחב הציבורי, רק 8% מהמשיבות לסקר החברתי של הלמ"ס העידו כי חשו אפליה על רקע מגדרי. רק 5% מהגברים ו-12% מהנשים השיבו כי נשים הן הקבוצה הראויה ביותר להעדפה מתקנת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים