שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » עיתון המודיע במאמר חריג: "נציגי החרדים צריכים לבקש מחליפים בבתי העלמין"
במאמר מערכת שפרסם עיתון "המודיע" הוא הפתיע בהצעה יוצאת דופן וקרא לנציגים החרדים לבקש לשלוח להם מחליפים לטקסי יום הזיכרון "אין טעם ללכת אל מקום שדוחים אותנו"
| צילום: בית הלוחם

על רקע הסערה שמעורר יום הזיכרון לחללי צה"ל והחשש מהמחאה הצפויה בבתי העלמין במהלך הטקסים, יצא הבוקר (ראשון) עיתון "המודיע" של אגודת ישראל, במאמר מערכת בו הוא קורא לנציגים החרדים לוותר על השתתפותם בטקסי הזיכרון. לדעת כותב המאמר "אולי כדאי שהנציגים החרדים יבקשו לשלוח נציגים אחרים לבתי העלמין במקומם. אין טעם ללכת אל מקום שדוחים. אותנו משם".

במאמר שנכתב תחת הכותרת "הנעלבין ואינן עולבין" צוין כי "על הפרק עומד נושא ההתססה וההשמצה התקשורתית שמאלנית, נגד הנציגים החרדיים, לבל יבואו ביום הזיכרון לבתי העלמין הצבאיים. הטיעון: הם לא משרתים בצבא, לא רוצים אותם ושלא יבואו"

עוד מבחזית החדשות

עוד נכתב במאמר כי אמנם "נשמעו קריאות גם נגד פוליטיקאים בכלל, שלא יבואו. אולם, מול הקריאות הללו, היו מי שיצאו חוצץ. אך על הקריאות נגד החרדים – דממו המגיבים. העובדה שנציגים חרדיים הנושאים בתפקידים בכנסת או בממשלה הגיע בכל השנים אל בתי העלמין, נבעה מן הרצון לכבד את הנופלים, לייקר את בני משפחותיהם שקורבנם היה גדול. איש מהנציגים לא בא רשמית על בסיס אישי, כי אם מתוקף התפקיד המחייב והמעמד המתבקש; וככל שזה היה כך – היה לזה טעם.

"בהפקרות השוררת כיום בחוצות ערי ארץ ישראל, כאשר אנרכיסטים המקבלים גיבוי מאלה שמעוניינים בהתפרעויותיהם משתוללים, עשוי להיווצר מצב שדווקא הרצון לכבד את הנופלים הי"ד ולייקר את בני משפחותיהם, עשוי להפוך למעמד של ביזוי, של צעקות ושל גידופים, שבוודאי לא יוסיפו כבוד. אמנם, "הכול לפי המבייש והמתבייש", ואין חשש שאי מי מהנציגים החרדיים ייעלב מהאנרכיסט התורן, אבל למשפחות עשוי הדבר להכאיב. מנקודת המבט שלהם, עשויים הם לחשוב שיקירם נפגע".

לכן, טוען כותב האמר כי "דומה, שאין הצר שווה בנזק. יתכן, שנכון יותר יהיה שהנציגים החרדיים מיוזמתם, יפנו אל הממונים על הטקסים ויבקשו מהם לשלוח השנה אל בתי העלמין נציגים אחרים במקומם. אין טעם ללכת אל מקום שדוחים אותנו משם. דרכי ההנצחה והזיכרון הנקוטים במחננו, לימוד משניות, אמירת פרקי תהילים ותפילה לעילוי נשמה, יכולים להתקיים גם בלא נוכחות רשמית בטקס. מאידך, את חשבון הנפש על ההיעדרות הזו, יצטרכו לעשות המסיתים והמשמיצים, ולא פחות מהם השותקים והמקבלים בהבנה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים