שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » עיריית אומן מודה: לא נוכל לעמוד בהתחייבויות
אומן ראש השנה תשפ"ד
בשל הסבל של העולים לציון בשנה שעבר בשל דרישת תשלום מס התייר לפני הכניסה לאזור הציון באומן, ניסו ארגונים שונים להקל על הציבור אך העירייה חזה בה מההסכמים
ציון רבי נחמן מברסלב באומן | צילום: ברסלב

בעקבות הסבל המיותר שעבר על ציבור המתפללים בכניסה לאומן בשנה שעברה, כאשר האוקראינים עיכבו במשך זמן ממושך את הנכנסים לעיר תוך דרישה לתשלום מס תייר לפני הכניסה לאזור הציון, הוחלט השנה כי על מנת להקל על הציבור, שגם כך מגיע אחרי נסיעה קשה ומפרכת, ניסו עסקנים וארגונים שונים לנהל משא ומתן מול עיריית אומן כדי להקל על התהליך של תשלום מס התייר.

בכוחות משותפים, התנהל משא ומתן ארוך וממושך עם סגן ראש העיר מר גניש, והעסקנים הגיעו איתו לסיכומים לטובת העולים לציון, כי יוקם אתר ייעודי בו ישולם מבעוד מועד תשלום מס תייר ויונפק אישור מאובטח למשלמים.

עוד מבחזית החדשות

בתמורה לכך, התחייבו האוקראינים להוזיל את התשלום למשלמים מראש ל-27 דולר (במקום 40). כמו כן הם התחייבו כי כל הכניסות לאומן תהיינה פתוחות, והמגיעים לאומן לא יופנו לשער כניסה בודד שגרם לתורי ענק. בנוסף הוסכם כי בדיקות הכבודה (השיקוף) תהיינה רנדומליות בלבד, כדי למנוע עיכוב, המתנה נוספת וסבל מיותר לאחר הנסיעה הארוכה.

ביום שלישי האחרון הודה עיריית אומן כי לא תוכל לעמוד בהתחייבויות אלה, והעסקנים עצרו באופן מידי את הגביה, עד לבירור העניינים. בשל הימשכות המשא ומתן מעבר למתוכנן, הציבור יעודכן במצב, ויפורסם עדכון לגבי התהליך. במידה ויתברר באופן סופי כי אין יכולת לסייע לציבור באמצעות גביית מס תייר מוקדם ומוזל, כל מי שכבר ביצע תשלום באתר, יקבל את כל כספו בחזרה.

במקרה כזה, ככל הנראה כלל הציבור יאלצו להתמודד עם תשלום מס התייר בעת ההגעה, מה שיגרור המתנות ועיכובים במחסומים של משטרת העיר והמחוז, בכניסה לאומן.

הצטרפו ועקבו אחר

7 תגובות

  1. מזכיר את הימים שהיינו בגלות. שם היה צריך עסקנים שידברו עם השלטונות. שיתחנפו אליהם..
    בה' שאנחנו בדור של גאולה. ויש לנו מדינה עצמאית. ואפשר להתפלל בארץ ישראל ולא בגלות.

  2. על ידי חוסר אמונה צריך לעבודות קשות, סבא אמר שאומן נגמר עכשיו זה בירושלים, רבינו חי וקים בכותל עם כל הצדיקים

  3. "גנבים גדולים ומרושעים"
    מאנ"ש הם שעומדים אחרי כל הגניבות הללו בשנה שעברה וגם בשנה הזאת וצריך לפרסם את השמות שלהם ברבים !

  4. אתם לא מעודכנים כבר יצאה הצהרה שההסכמים חזרו והכל בסדר, ניתן לשלם מס מופחת באתר האינטרנט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים