שיתוף
תגובות
חדשות » עיצומים במשרד החוץ: מונעים את העברת הקלפיות לנציגויות בחו"ל
בחירות 2022
ועד עובדי משרד החוץ מאיים לשבש את הליך הבחירה עבור עובדי הסגלים הדיפלומטיים ועובדי המדינה בחו"ל | לטענתם, "לפיד מתנער מאחריות"
קלפי | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

הבוקר (רביעי) החליט וועד עובדי משרד החוץ להחריף את עיצומי המשרד ולמנוע את העברת קלפיות ההצבעה לנציגויות ישראל בעולם. צעד דרמטי זה עלול לחבל באפשרות ההצבעה של הסגל הדיפלומטי ועובדי המדינה בחו"ל, שכן זמני ההצבעה קבועים בחוק ואינם ניתנים לשינוי. תאריך ההצבעה של הנציגויות בחו"ל הוא 28 בספטמבר, ואם לוקחים בחשבון את שני ימי ראש השנה, יתכן וזכות הבחירה תישלל ממצביעים אלו.

העיצומים מהווים כאב ראש לא קטן לוועדת הבחירות המרכזית , שכן לוח הזמנים הצפוף וראש השנה שחל באמצע, מגבילים גם את החלטות בין הדין לעבודה. בלית ברירה וועד הבחירות המרכזית תיאלץ למצוא פתרון יצירתי כדי להבטיח את אפשרות הצבעתם של מאות עובדי המדינה, בני משפחותיהם, הסוכנות היהודית ועוד.

החלטה זו התקבלה לאחר דיון טעון בוועד העובדים בו השתתף גם יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים. מסקנת הדיון הייתה הפסקת שליחת הקלפיות לנציגויות ישראל בעולם היום, כפי המתוכנן. בסיום הדיון עובדי המשרד הונחו שלא לשגר היום, כמתוכנן.

מקור בכיר במשרד החוץ מסר בתגובה כי החרפת העיצומים נועדה להעביר מסר לראש הממשלה לפיד ואנשיו שפועלים נגד עובדי המשרד, לטענתו "ראש הממשלה ושר החוץ יאיר לפיד מתנער מאחריותו לעובדי משרד החוץ ומפריט דה פקטו את שירותי המדינה", "האחריות להמשך המשבר והחרפתו מונחת על כתפיו, בשל ההתעלמות והיחס הקשה והפוגעני כלפי עובדי המשרד".

כזכור, לפיד לא הופיע בטקס הרמת הכוסית לרגל ראש השנה, ומנכ"ל משרד החוץ אמר בדבריו כי העיכוב בהגעה להסכם פוגע במאות עובדים ובתנאי העסקתם. סכסוך העבודה של עובדי משרד החוץ מתנהל כבר יותר משנה, כאשר מאות ישראלים מתקשים בנסיעה לישראל בגלל שתוקף דרכונם פג והקונסוליות לא מנפיקות דרכונים חדשים בשל העיצומים.

עוד אמר, כי קונסוליות במדינות רבות נאלצות לסרב לבקשות הנפקה של אשרות כניסה לישראל. מבקרים, תיירים ובעיקר עובדים ממדינות כמו הודו, טורקיה, תאילנד וסין, מנועים מלהיכנס לארץ, מה שפוגע בתחומי כלכלה נוספים. כך גם נמנעה הגעתם של אנשי עסקים ממדינות אלה ורבות אחרות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים