שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » עימות בין שר האוצר ליועמ"שית
שר האוצר דרש לייצג את עצמו בעתירת התעשיינים נגד "חוק קרן הארנונה" | למרות זאת היועמ"שית לא התייעצה איתו לפני שהגישה את תשובת המדינה
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הגישה תשובה לעתירת התעשיינים נגד שביתת השלטון המקומי מבלי ליידע ולהיוועץ עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שהודיע היום (רביעי) כי הוא דורש לייצג את עצמו עצמאית בעתירה.

הסאגה החלה כאשר התברר לשר האוצר, כי תגובת הייעוץ המשפטי לממשלה השבוע בדבר עתירת התעשיינים נשלחה ללא התייעצות עם שר האוצר ושר הפנים, כאשר העתירה הוגשה נגד שר האוצר. התנהלות הייעוץ המשפטי בנושא שנודעה לסמוטריץ' רק הבוקר, גרמה לו להודיע היום בצהריים לבהרב-מיארה כי הוא אינו מעוניין בשירותיה בעתירה.

עוד מבחזית החדשות

בתגובתו כתב סמוטריץ' לייעוץ המשפטי: "קראתי בתדהמה את תגובת "המדינה" שהוצגה אתמול על ידי מחלקת הבג"צים בעתירה שבנדון. מצופה היה כי כמי שאמונים על ייצוג האינטרסים של המדינה ושל אזרחיה, אינטרסים ששורה רבה שלהם נפגעים כתוצאה מהשביתה, לא תשבו על הגדר באיזו תגובה רפה, מגמגמת ומתפתלת אלא תתייצבו איתן נגד השביתה ותדרשו את הפסקתה לאלתר".

"תגובתכם, שהוגשה על דעת עצמכם ובניגוד גמור לעמדתי כשר האוצר המשיב לעתירה, עלולה להסב נזק עתידי רב למדינה ולציבור. למרות דרישת מנכ"ל משרדי מיועמ"ש המשרד, אסי מסינג, כי עמדת המדינה תוצג לנו בטרם תוגש, העמדה הסופית לא הוצגה לנו וקיבלנו אותה בהפתעה לאחר הגשתה".

בתגובה כתבה בהרב-מיארה לשר האוצר כי: "מכתבך שבסימוכין הועבר לטיפולי, והריני להשיבך על דעת היועצת המשפטית לממשלה כדלקמן: עוד קודם לקבלת מכתבך, הודיעו הרשויות המקומיות כי הן מסיימות את השביתה, ולפיכך דומה כי העתירה בנושא התייתרה וכך גם בקשתך לייצוג נפרד בתיק".

"מכל מקום, התגובה לעתירה נוסחה בהתאם לעמדה שסוכמה בישיבה שהתקיימה בנושא בהשתתפות נציגי הייעוץ המשפטי במשרדך ובמשרד הפנים. התגובה הוגשה רק לאחר הטמעת הערות המשרדים וקבלת אישורם להגשתה, כמקובל, והכל בשים לב ללוחות הזמנים שקצב בית המשפט".

בלשכתו של סמוטריץ' דחו את תגובת היועמ"שית וטענו כי "היא סירבה לשמוע את עמדות השרים והמנכ"לים. היא עבדה רק מול היועצים המשפטיים של המשרדים". "היא עושה סיבוב הזוי", אמר גורם בסביבת שר האוצר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים