שיתוף
תגובות
חדשות » עימותים קשים בחווארה הלילה: פלסטיני נורה למוות
עימותים קשים במהלך הלילה בין מתנחלים לפלסטינים בחווארה | פלסטיני שהשליך בלוקים נהרג מאש צה"ל | המחבל שביצע את פיגוע הירי בחווארה אתמול -חוסל
העימותים בחווארה | צילום: רשתות

לאחר חיסול המחבל שביצע את פיגוע הירי בחווארה אתמול (חמישי), התפתחו עימותים קשים במהלך הלילה בין פלסטינים לישראלים. חה"כ צבי סוכות הקים במסדרון חווארה סוכה, שאליה הגיעו כ-200 מתנחלים. האירוע התפתח לחיכוך הדדי במקום, שבמהלכו בוצע ירי של צה"ל לעבר מחבל שזרק בלוקים מאחד הגגות במקום. בנוסף, הושחתו מספר עסקים במקום.

אמש חיסלו כוחות סיירת חרוב את המחבל שירה לעבר הרכב הישראלי אתמול, ובהתאם להערכת המצב, הוחלט על סגירה הרמטית של החנויות בציר חווארה.

עוד מבחזית החדשות

בצעד חריג, חסם צה"ל השבוע את ציר חווארה לפלסטינים בלבד למשך כשלוש שעות, עקב ידוי אבנים והתרעות לפיגועים וזאת בניגוד לעמדת מערכת הביטחון. גורמים בדרג המדיני הופתעו מההחלטה, שהתקבלה למרות ששר הביטחון גלנט ובכירי מערכת הביטחון התנגדו.

שר הביטחון גלנט ובכירי מערכת הביטחון אמרו בדיונים אצל ראש הממשלה: "מערכת הביטחון לא מאמינה בגישה של סגירת כבישים למעבר של רכבים פלסטיניים בלבד. התפיסה שלנו היא לשמור על חיי הישראלים שנעים בצירים, אבל תוך כדי שמירה על מרקם החיים והאיזון ביניהם. סגירת ציר חווארה רק לפלסטינים היא בבחינת עונש קולקטיבי שהנזק שלו עולה על התועלת. אסור ללכת בכיוון הזה".

במערכת הביטחון מבהירים שזו סגירה טקטית, ובהחלט לא שינוי מדיניות בגלל הלחץ של בן גביר בתוך הממשלה. לדבריהם, עשו זאת רק בגלל התרעה נקודתית בעניין התרעות לפיגועים. גם בכירי הרשות הפלסטינית עודכנו במסרים כי מדובר רק בעניין נקודתי.

עוד מבחזית החדשות

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, כתב: "החיים שלנו קודמים לחופש התנועה והמסחר של הפלסטינים. נמשיך להגיד את האמת הזו ולפעול למימושה".

אתמול בוצע ניסיון לפיגוע ירי באזור חווארה שהסתיים למרבה המזל ללא נפגעים. מחבל שהתפרץ לכביש פתח באש לעבר מכונית שבה ישבו בני זוג עם שני ילדיהם. המשפחה הגיעה ממרכז הארץ לטייל בשומרון. אין נפגעים באירוע. לאחר מספר שעות חיסל צה"ל את המחבל, הא ג'מאל מג'זוב, תושב הכפר פארעה שבנפת טולכרם.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אין דבר כזה "פלסטיני" אין עם כזה. בבקשה ממכם אל תהדהדו את השקר הזה שגורם לשפיכות דם יהודי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים