שיתוף
תגובות
חדשות » עימותים בשכם בין אזרחים למנגנוני הביטחון: בזמן הלווית המחבל מחווארה
עימותים פרצו בשכם בין אזרחים למנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית בזמן מסע הלווית המחבל שרצח את האחים יניב ז"ל | במהלך העימותים נפלה גופת המחבל
העימותים בשכם | צילום: רשתות חברתיות

עימותים פרצו הבוקר (רביעי) בשכם בין אזרחים פלסטינים למנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית, במהלך מסע ההלוויה של המחבל, עבד אל-פתח חרושה, שביצע את הפיגוע הרצחני בחווארה, וחוסל אמש על ידי כוחות הביטחון במהלך פעילות במחנה הפליטים בג'נין.

כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי "כוחות הביטחון דיכאו את מסע הלוויה, וירו לעבר הצועדים גז מדמיע ורימונים, מה שאף הוביל לנפילת הגופה". הפלגים הפלסטינים השונים תקפו בחריפות את כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית וטענו ל"שפל לאומי ומוסרי".

עוד מבחזית החדשות

דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר כי "הרשות, שאינה מסוגלת להגן על עמנו מפני תוקפנות המתנחלים, תקפה את גופותיהם של אלו שהגיבו לתוקפנות הישראלית בשכם בשם העם הפלסטיני". עוד אמר קאסם כי "הנהגת הרשות מתעקשת ליישם את תוצאות הפסגה הביטחונית בעקבה, גם אם זה על חשבון התוקפנות נגד סמלי העם הפלסטיני".

גם בג'יהאד האסלאמי תקפו בחריפות את הרשות הפלסטינית, ובהצרה הרשמית מטעם הארגון נמסר כי "אנו רואים בהתנהגות המחפירה ניוון מוסרי ונוהג שנדחה על ידי העם הפלסטיני, שבניו החופשיים התאחדו במחנות בג'נין ובשכם על מנת להיאבק מול כוחות הכיבוש". בנוסף, אמרו בארגון כי "כל זירות המולדת התאחדו, בכל הערים, הכפרים והמחנות, סביב גישת הג'יהאד המייצגת קונצנזוס לאומי. וכל ניסיון לסטות מכך, נדחה על ידינו".

מטעם מפלגת העם הפלסטינית, נמסר כי "דיכוי הלוויה של מבצע הפיגוע בחווארה אינו מקובל. אנו מגנים זאת ודורשים לפתוח בחקירה מיידית".

אמש פעלו כוחות של ימ"מ, המשטרה וצה"ל במחנה הפליטים ג'נין בעקבות מידע מודיעיני של השב"כ כדי לעצור את המחבל שרצח את הלל ויגל יניב ז"ל בפיגוע בחווארה. עבד אל-פתאח חרושה, פעיל חמאס בן 48 משכם, חוסל במהלך הפעילות בנוסף לעוד חמישה מחבלים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים