שיתוף
תגובות
חדשות » עזה: צה"ל תקף חוליה שהתכוונה לירות טילי נ"ט
צה"ל שיגר טיל מכלי טיס לחאן יונס שבדרום הרצועה, במטרה לסכל שיגור טילי נ"ט | הפלסטינים דיווח על 2 הורגים בתקיפה | נתניהו: "ערוכים לכל אפשרות"
ישיבת הקבינט | צילום: אבי אוחיון/לע"מ

צה"ל תקף פעם נוספת ברצועת עזה, בשעות הצהריים בניסיון לסכל ירי טילי נ"ט לעבר ישראל, שעות לאחר פתיחת מבצע "מגן וחץ" שבה חוסלו הלילה בכירי הג'יהאד האיסלמי. צה"ל הודיע כי כלי טיס צבאי תקף חוליית נ"ט בעיר חאן יונס שבדרום הרצועה. הרכב של החוליה, שהייתה בדרכה לעמדת ירי, עלה באש, ולפי גורמי רפואה פלסטיניים – שניים נהרגו בתקיפה. בדיווח פלסטיני נוסף צוין כי כלי טיס של צה"ל תקף אתר ימי של הג'יהאד האיסלמי.

הרכב עם טילי הנ"ט שהותקף | צילום: רשתות-לפי סעיף 27א' | צילום: רשתות – לפי סעיף 27א'

אחר הצהריים התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון בקריה כחלק מההיערכות לתגובה הצפויה, לאחר ששריו מודרו מההחלטה על פתיחת המבצע. בפתח ישיבת הקבינט, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו על חיסול בכירי הג'יהאד האיסלאמי כי "רבי המרצחים הללו אחראים לירי הרקטות מעזה לשטחינו ולהכוונת טרור מיהודה ושומרון נגד אזרחינו". לדבריו, "כבר ביום בו נורו הרקטות בשבוע שעבר, הנחיתי, יחד עם שר הביטחון, להכין מבצע לסיכול ראשי המחבלים שבעצם קוטע את צמרת הארגון ברצועת עזה".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר ראש הממשלה כי "העיקרון שלנו חד וברור: מי שפוגע בנו – אנחנו פוגעים בו, ובעוצמה יתרה. הזרוע הארוכה שלנו מגיעה לכל מחבל בזמן ובמקום שאנחנו בוחרים. אנחנו בעיצומה של מערכה, ואנחנו ערוכים לכל אפשרות. אני מציע לאויבינו, אל תתעסקו איתנו". לקבינט הוזמנו כמשקיפים גם יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ יולי אדלשטיין, אך רק אדלשטיין הגיע. בתום הדיון, ב-20:00, יישא נתניהו הצהרה מיוחדת.

שר הביטחון יואב גלנט כבר הנחה להנחית "מכת מחץ" על כל התארגנות לשיגור רקטות. כעת השאלה הגדולה היא האם חמאס ששולט ברצועת עזה יצטרף לתגובה הצפויה של הג'יהאד. מנהיג חמאס בחו"ל חאלד משעל רמז אחר הצהריים שחמאס אכן יצטרף לירי הרקטות, ואמר: "ההתנקשות העקובה מדם והנתעבת של כמה ממיטב עמנו בעזה היא פשע בוגדני – שיקבל תגובה נחרצת מצד כוחות ההתנגדות המאוחדים. אחדותם באה לידי ביטוי גדול בשטח".

דבריו של משעל נאמרו שעה קלה לאחר שב"איראן אינטרנשיונל", גוף תקשורת שממומן על ידי סעודיה ומזוהה עם האופוזיציה האיראנית, דווח כי איראן מפעילה "לחץ כבד" על חמאס להגיב ו"לפרוע את הצ'ק".

לפני תחילת ישיבת הקבינט אמר נתניהו כי הנחה את צה"ל להיערך לאפשרות של מערכה רב-זירתית. לדברי נתניהו, "אנחנו מתמודדים עם הניסיון של איראן לפתוח מערכה רב-זירתית נגדנו ואנו נערכים לזה. ההנחיה שלי לצה"ל ולזרועות הביטחון היא להיות ערוכים למערכה רב-זירתית, אם נדרש לה. אם נדרש לה, נוכל לה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים