שיתוף
תגובות
חדשות » עזה: ארגוני הטרור מסתתרים במקלטים מחשש לסיכולים ממוקדים
בעקבות כינוס הקבינט אתמול, ברצועה חוששים שישראל תחזור למדיניות החיסולים הממוקדים, ונוקטים "בצעדי ביטחון חסרי תקדים"
התקיפה בעזה | צילום: לפי סעיף 27א'

יממה לאחר כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני בעקבות גל הטרור והפיגועים האחרונים, וההחלטה שהתקבלה כי יש לפגוע "במחבלים ובשולחיהם" נראה שארגוני הטרור בעזה חוששים שישראל תפעיל שוב את מדיניות החיסולים הממוקדים, כפי שהיה במבצע "מגן וחץ".

גורמים בארגוני הטרור אמרו לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד הפרו-קטארי, כי מנהיגי ארגוני הטרור ברצועת עזה ומחוצה לה, בעיקר בלבנון, נקטו בשעות האחרונות ב"צעדי ביטחון חסרי תקדים" מחשש לחיסולים ממוקדים מצד ישראל, לנוכח האיומים שמשמיעים גורמים בצה"ל ובממשלה.

עוד מבחזית החדשות

המקורות ציינו כי הבכירים בארגוני הטרור "לוקחים ברצינות את האיומים הישראליים", שמגיעים אחרי רצף הפיגועים האחרון. לדבריהם, ארגוני הטרור העבירו מסרים למתווכים, ולפיהם "כל תוקפנות או חיסולים מצד ישראל, יענו בתקופה, ללא קשר למחיר".

עוד דיווח העיתון כי ארגוני הטרור בעזה פינו את עמדותיהם העיקריות "והעלו את רמת הכוננות והמוכנות" למקסימלית, כדי להגיב על כל "תוקפנות".

גם העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה דיווח כי ארגוני הטרור בעזה הגבירו כוננות, מחשש שצה"ל יחזור לחיסולים הממוקדים. גורם בפלגים איים כי התגובה על כל חיסול "תעלה על הציפיות של ישראל שתופתע מהאופי ומהעוצמה. צעד כזה עלול להוביל להסלמה גדולה – שתשפיע על הזירות השונות", לדבריו.

עם זאת, דיווח העיתון כי ארגוני הטרור "לא יאפשרו לכיבוש לשנות את כללי ההתקשרות ברצועת עזה או מחוצה לה". לטענתו, אם ישראל תחזור למדיניות החיסולים הממוקדים: "אפשרות זו תסבך אותה בגלל המשוואה שקבעה ברית ההתנגדות וההתחייבויות להגן על לוחמי ההתנגדות ומנהיגיהם".

עוד מבחזית החדשות

מנהיג חמאס תקף: "אמרנו למצרים שלא נקבל את האיומים האחרונים ונגיב על כל תוקפנות בכל מקום". דובר חמאס חאזם קאסם אמר בריאיון לאתר החדשות הפלסטיני דניא אל-וטו כי "האיומים כלפי הנהגת חמאס וההתנגשות בעזה ומחוצה לה מבטאים את המשבר שבו הוא שרוי".

שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום לבסיס פיקוד מרכז בירושלים, שם קיים הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון, ובסיומה ערך פגישה עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון. בהערכת המצב השתתפו סגן הרמטכ"ל האלוף אמיר ברעם, מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס, המתפ"ש האלוף רסאן עליאן, ראש המנהל האזרחי תת-אלוף פארס עטילה והקצונה הבכירה בפיקוד.

בפגישתו עם ראשי הרשויות, הביע גלנט את הערכתו לגיבוי המוחלט שהעניקו לכוחות הביטחון, ואמר כי "לגיבוי יש לזה חשיבות מכריעה בעיניי התושבים והחיילים".

במהלך הדיון בקבינט אתמול, העלה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דרישה להגבלות משמעותיות על הפלסטינים, בהן הצבת מחסומים בכבישי יו"ש, חזרה לסגרים ולכתרים וחזרה לסיכולים ממוקדים. הוא גם דרש את החמרת תנאי האסירים הביטחוניים בכלא כתגובה לפיגועים, ביניהם גם הגבלת ערוצי הטלוויזיה וביטול השיוך הארגוני, כך שהתאים בכלא לא יוחלקו על פי ארגונים. שר הביטחון גלנט השיב בתגובה: "יש סכנה של חיכוך וצריך לשים לב לזה. פעם זה היה עשרות בודדות והיום זה כבר מאות. אירוע גורר אירוע".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים