שיתוף
תגובות
משפט » עורכי דין מפגינים נגד הרפורמה: "זה יתהפך עלינו"
מאות עורכי דין פרטיים מפגינים בתל אביב, חיפה, נצרת וירושלים כחלק מ"מאבק הגלימות" ברפורמת מערכת המשפט. המפגינים: "בג"ץ שומר על כולנו"
שר המשפטים יריב לוין | צילום: חדשות 12

מאות עורכי דין מהמגזר הפרטי מפגינים היום בצהריים (חמישי) מחוץ לבתי המשפט ברחבי הארץ כחלק מ"מאבק הגלימות". לדברי מארגני המחאה, ההפגנות מתקיימות בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בית המשפט המחוזי בחיפה, בית המשפט המחוזי בנצרת ובית המשפט העליון בירושלים. בתל אביב, שם מפגינים על פי המארגנים כ-250 עורכי דין, הגיעו גם המשנה ליועמ"ש לשעבר, דינה זילבר ושופטות השלום לשעבר חיותה כוחן ושרה חביב. המפגינים הניפו דגלי ישראל ושלטים שבהם נכתב בין היתר: "פוליטיקאים ללא גבולות, זה יתהפך על כולנו", "בג"ץ שומר על כולנו" ו"אין לכם מנדט להחזיר אותנו לתקופת המנדט".

עו"ד נדב ויסמן שנשא דברים בהפגנה אמר כי "אנחנו מתנגדים לפגיעה במערכת המשפט ולפוליטיזציה של הוועדה לבחירת שופטים. נהיה בכל הארץ. אנחנו עורכי הדין שבמערכת נפעל במסגרת החוק". במהלך הנאומים, קראו עורכי הדין קריאות נגד פסקת ההתגברות: "לא מתגברים על זכויות של אזרחים".

עוד מבחזית החדשות

עו"ד ברוריה לקנר שנשאה גם היא דברים אמרה: "אנחנו חווים שבר היסטורי בהגנה על זכויות בישראל. במדינת ישראל שאפשרה הגנה על אזרחיה באמצעות מערכת משפט חזקה, מקודמת על ידי הממשלה תכנית הפוגעת בכל אחד מאיתנו כאזרחים, כבני אדם. אין מדינה ליברלית ללא ביקורת שיפוטית. קראנו את הצעות החקיקה ונדהמנו. מחצית מהעם, המורכבת מנשים חרדיות, ערביות, שהצביעו שמאל וימין, בלי התערבות בג"ץ לא היינו יכולות לשרת בתפקידי לוחמה בצה"ל, לא היו משמיעים אותנו בתחנות רדיו ולא היינו חברות במועצת דתיות או דירקטוריונים. כולנו זקוקים לבג"ץ חזק ומערכת משפט שתגן עלינו".

ראש מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר, אמר בנאומו: "תפיסת עולמו ומעשיו של מנחם בגין ז"ל הגדירה באופן קולע ביותר את תמצית המאבק , עצמאות בית המשפט ומערכות אכיפת החוק ואי תלות בכלל ואי תלות בשלטון בפרט. באנו לשמור על בית משפט עצמאי, בלתי תלוי ומקצועי ומצטיין, כמיטב המסורת של ישראל בכל הדורות. תפקידו של בית משפט לעמוד מול הרשות המבצעת ולומר "את פועלת בחוסר סמכות". לוודא שהיא פועלת לפי חוק ושומרת על זכויות הפרט, ושהרוב לא פוגע בזכויות המיעוט. ההצעה הקיימת של הרכב הוועדה מאיימת להפוך את בית המשפט לתלוי בשלטון".

מחאת עורכי הדין מצטרפת למכתב היועמ"שים ופרקליטי המדינה שפורסם הבוקר ב-ynet. על המכתב חתמו כמעט כל היועצים המשפטיים ופרקליטי המדינה שכיהנו בתפקיד ב-50 השנה האחרונות, כולל היועץ המשפטי לממשלה הקודם אביחי מנדלבליט. במכתב נכתב כי התוכנית של שר המשפטים יריב לוין "מאיימת להרוס את מערכת המשפט".

היועמ"שים והפרקליטים כתבו במכתבם "בהיעדר חוקה שלמה, וללא מגילה מלאה של זכויות אדם, בית המשפט העליון השליט בישראל את שלטון החוק גם כלפי מערכת השלטון, נאבק בשרירות ובשחיתות שלטונית, והגן על זכויות אדם וקבוצות מיעוט. ההישגים של בית המשפט העליון, שקידמו את החברה ומיטיבים עם כל אדם, נתונים עכשיו בסכנה חמורה" עוד כתבו "לכן אנחנו קוראים לממשלה שתחזור בה מן התוכנית שפורסמה, ותמנע את הפגיעה הקשה במערכת המשפט ובשלטון החוק, כדי לשמור על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לאור הערכים שבאו לידי ביטוי במגילת העצמאות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים