שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » עוקף סניוריטי: הניסיון למינוי נשיא עליון שלא לפי השיטה המסורתית
המרוץ לנשיאות
ההכרזה של שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון על הכוונה להתמודד על נשיאות העליון היא הפעם הראשונה ששופט עוקף את שיטת הסניוריטי
שופט העליון יוסף אלרון | צילום: מגזין בית משפט

שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון הדהים שללשום (רביעי) את מערכת המשפט כשהודיע שבכוונתו להתמודד על נשיאות בית המשפט העליון. מדובר בפעם הראשונה בה שופט מכהן מנסה "לעקוף" את שיטת הסניוריטי ולהתמנות לתפקיד. אמש נחשף ב"המהדורה המרכזית" כי הנשיאות הוצעה בעבר לשופט יורם דנציגר, שסירב להתמודד מול הנשיאה המכהנת חיות.

בסוף שנת 2016, לקראת סוף כהונת נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור, פנה גורם פוליטי בכיר לשופט בית המשפט העליון דנציגר, והציע לו להתמודד על הנשיאות. אותו גורם, שנחשב ל"מושך בחוטים" בוועדה לבחירת שופטים, העביר את ההצעה לדנציגר באמצעות שליח.

עוד מבחזית החדשות

דנציגר עצמו התנגד בנחרצות להצעה וסירב לה במקום. הוא לא הסכים להתמודד מול חיות על התפקיד ובכך לשבור את נוהג הסניוריטי, לפיו השופט הוותיק ביותר נבחר לתפקיד. הניסיון למנות את השופט דנציגר לנשיא העליון המחיש עד כמה חריגה ההודעה של השופט אלרון.

הכוונה למנות את דנציגר הוכיחה כיצד פוליטיקאים ניסו להגדיל את אחיזתם בבית המשפט העליון, וזו גם חלק מהביקורת נגד אלרון, למרות שגם הוא וגם שר המשפטים לוין מכחישים שתיאמו ביניהם את המהלך.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים