שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » עוקף בן גביר: למה הסירו האסירים את איום השביתה?
גורם פלסטיני בכיר אמר כי נערך הסכם עם שב"ס, שב"כ ומל"ל בין נציגי האסירים לנציגי מערכת הביטחון | לטענתו הקבינט יחליט על שינוי בתנאי הכליאה ולא השר בן גביר
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

מאחורי הקלעים של ההבנות עם האסירים הביטחוניים: ביום תחילת חודש רמדאן, גורם פלסטיני בכיר שמקורב לאסירים הביטחוניים סיפר הבוקר (חמישי) ל-N12 על מאחורי הקלעים של הסכם ההבנות עם האסירים שימנע את שביתת הרעב שתיכננו.

לדברי הגורם הייתה הידברות בין הנהגת האסירים לאנשי שב"ס, שב"כ ומל"ל ללא נציג המשרד לביטחון לאומי בראשות השר בן גביר. בפגישה הוחלט שלא לשנות את תנאי הכליאה של האסירים, ואם יוחלט לבצע שינוי, ההחלטה תתקבל רק בקבינט המדיני-ביטחוני. במילים אחרות, לא יהיה שינוי מהותי בתנאי הכליאה של האסירים, ואם כן, השר בן גביר לא יהיה זה שיחליט על זה.

עוד מבחזית החדשות

יש לציין, כי דברים אלו סותרים לגמרי את הודעת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שפרסם הודעה לתקשורת ובה כתב כי עודכן בידי נציבת שב"ס ואנשי הפיקוד שלא נערך הסכם עם המחבלים ושמדיניותו מיושמת. "סומך על נציבת שב"ס רב גונדר קטי פרי ואנשי הפיקוד שהבהירו לי בלילה שלא נערך שום הסכם עם המחבלים בבתי הכלא וכי מדיניותי מיושמת" כתב בן גביר.

עוד כתב השר כי: "מחיר ההפסד" ששב"ס הבהיר לחמאס, הוא המסר שביקשתי להעביר לכל מפקדי בתי הכלא, שאם תהיה שביתת רעב נדון בישום ועדת קעטבי ששוללת מהמחבלים את כל הזכויות כבר ברמדאן הנוכחי. מניח שהחמאס הבין את המסר ומלבד אסירים בודדים אין שביתת רעב בבתי הכלא".

דובר חמאס בירך על הפסקת שביתת הרעב של האסירים ואמר: "ההסכמה של ישראל לדרישות האסירים לפני שפתחו בשביתה, מייצגת ניצחון חדש ומדגישה את יכולתם לעמוד באתגרים. זהו מסר של עמנו, אנו מסוגלים לנצח בכל מערכה שאנו מנהלים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים