שיתוף
תגובות
חדשות » עופר כסיף נשאר בכנסת | גנץ נעדר, והרוב להדחה לא הושג
בהאג נושמים לרווחה
רק 4 קולות חסרים: 86 ח"כים תמכו בהחלטה, לפיד ומפלגתו נעדרו, וגם בני גנץ נעדר בזמן ההצבעה
| צילום: צילום: אורן בן חקון

לא יודח ממנו נידח: ח"כ עופר כסיף, איש השמאל הפרוקטיבי שתמך בהעמדתה של ישראל לדין בהאג- לא יודח מהכנסת, לאחר ש-86 חברי כנסת הצביעו בעד ו-11 התנגדו – ומשלא הושג הרוב הדרוש של 90 חברי כנסת כדי להשלים את ההליך.

זאת לאחר שמליאת הכנסת דנה אתמול בהדחתו, אחרי שוועדת הכנסת הצביעה בעד הצעד – על רקע חתימתו של חבר הכנסת על עצומה התומכת בתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בהאג.

בתגובה להצבעה, אמר כסיף כי "בקשת ההדחה שביקשתם להתבסס עליה היום היא שקר מוחלט. שאני תומך במאבק של חמאס? אין שקר דוחה מזה".

כסיף התייחס להאשמות על התמיכה שלו בחמאס, ואמר: "מאחורי השקר שלפיו אני תומך בחמאס נמצאות כוונת זדון, רדיפה פוליטית והשתקה. ההתבטאויות שלי נגד חמאס בכלל ונגד פשעיו ב-7 באוקטובר הוצגו בוועדת הכנסת בפירוט, ובהן נכלל גינוי חד וחריף לטבח ומבצעיו".
על תמיכתו בתביעה נגד ישראל בהאג אמר כסיף כי אמונה עיוורת במוסדות המדינה קיימת רק בדיקטטורות. הבקשה לחקור – אין בה תמיכה בטרור.

"עוד טרם החתימה על העצומה התרענו מפני הפגיעה בחפים מפשע, בעזה ומחוצה לה. גם אם נניח שחתימתי הייתה בכל זאת אמירה מפורשת שישראל מבצעת רצח עם בעזה, האם יש בה עילה להדחת חבר כנסת? האם יש בה תמיכה בחמאס?".

רוב חברי יש עתיד לא השתתפו בהצבעה, אחרי שיו"ר המפלגה יאיר לפיד, שנעדר גם הוא מההצבעה, כבר אמר שלא יצביע בעד ההדחה – ואפשר חופש הצבעה לחברי סיעתו. כמו כן, רוב חברי הכנסת ממפלגת העבודה החרימו את ההצבעה, למעט ח"כ גלעד קריב. במחנה הממלכתי ההצבעות היו חלוקות, והיו"ר בני גנץ נעדר מההצבעה

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים