שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » עמר בר-לב על בן גביר: "מדיניותו קיצונית ושגויה"
עמר בר-לב, לשעבר השר לביטחון פנים תקף את השר איתמר בן גביר: "פעולותיו כחבר כנסת הובילו לשומר החומות. השנה, ברמדאן הזה, הוא גרם לירי על מדינת ישראל"
עמר בר-לב | צילום: ויקיפדיה

בראיון ל׳תוכנית הבוקר׳ בגל"צ, אמש (חמישי) התייחס השר לשעבר עמר בר-לב, לפעולות הממשלה ועל ההחלטה לסגור את הר הבית שעוררה סערה רבה במהלך החג.

בפתח דבריו אמר בר-לב: "היה ברור לכל גורמי הביטחון שהיה צריך לסגור את הר הבית, הבעיה היא שיש היום שר טיקטוק בלי שום אחריות ומבחינתו שכל האזור יעלה בלהבות. מדיניותו היא קיצונית ושגויה".

עוד מבחזית החדשות

בר-לב תקף בחריפות את מחליפו בתפקיד השר בן גביר ואמר: "הוא נוקט במדיניות קיצונית ושגויה, לא מעניין אותו ביטחון ישראל, אלא רק המחשבות ההזויות שלו. זו לא פעם ראשונה ולא שלישית שראש הממשלה נאלץ להתערב בהחלטות של שר הטיקטוק".

לגבי החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לאסור עליית יהודים להר הבית בסיום חודש הרמדאן אמר בר-לב כי: "זוהי החלטה נבונה, בן גביר לא מבין ולא אכפת לו".

לסיום אמר בר-לב: "אם נסתכל על חגי הרמדאן האחרונים, פעולותיו של בן גביר כחבר כנסת הובילו לשומר החומות. השנה, ברמדאן הזה, הוא גרם לירי על מדינת ישראל".

בתגובה לראיון אמר השר בן גביר: "מדהים איך השר הכושל בא בטענות נגדי, כנראה חושב שלאנשים יש זיכרון קצר".

כזכור, עקב המצב הנפיץ בהר הבית בימי החג, קיימו ראש הממשלה, שר הביטחון והשר לביטחון לאומי הערכת מצב עם ראשי זרועות הביטחון, ובחנו את הפעולות שיש לנקוט בהר הבית, בירושלים וביו"ש לאור המצב הביטחוני המתוח.

עוד מבחזית החדשות

ראש הממשלה הנחה את כוחות הביטחון להשקיע את כלל הכוחות הדרושים, כדי להגן על המתפללים שהגיעו לכותל. בנוסף הוחלט לאסור על עליית מבקרים יהודים ותיירים להר הבית עד סוף חודש הרמדאן. יש לציין כי כל ראשי גופי הביטחון, הרמטכ״ל, ראש השב״כ והמפכ״ל תמכו בעמדת שר הביטחון יואב גלנט.

לעומת זאת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, התנגד להחלטה. מטעמו נמסר כי "ההחלטה של ראש הממשלה לסגור את הר הבית ליהודים בשל גל הטרור, היא טעות חמורה שלא תביא שקט, אלא עלולה רק להסלים את המצב. אי נוכחותם של יהודים בהר הבית תביא אוטומטית לדילול הכוח המשטרתי השוהה בהר, מה שיצור כר פורה למפגני הסתה ענקיים לרצח יהודים, ואף לתרחיש של ידוי אבנים לעבר מתפללים יהודים בכותל המערבי. כשהטרור מכה בנו, יש להכות אותו בעוצמה אדירה בחזרה, לא להיכנע לו ולגחמותיו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים