שיתוף
תגובות
חדשות » עו"ד ירום הלוי פרקליטו של זדורוב: "לרומן קרה נס"
זיכויו הדרמטי של זדורוב אתמול, לאחר 16 שנים בהן ישב בכלא באשמת רצח, הוביל לסערה ציבורית | פרקליטו של זדורוב: "מכיר לפחות שלושה שיושבים על רצח שהם לא ביצעו"
עו"ד ירום הלוי

שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת החליטו אתמול באופן יוצא דופן לזכות את רומן זדורוב שהואשם ברצח תאיר ראדה ז"ל לפני כ־17 שנה מחמת הספק. ההחלטה התקבלה ברוב של שני שופטים מול אחת. על רקע פסק הדין, התראיין הבוקר (שישי) עורך דינו של זדורוב, עוה"ד ירום הלוי, ל-103FM והתייחס להחלטה הדרמטית.

בפתח דבריו אמר הלוי כי: "הזיכוי של שני השופטים הוא זיכוי מלא, לא מחמת הספק, הוא זיכוי מוחלט. זיכוי כזה הוא זיכוי מאוד נדיר. נא לזכור ולהפנים במוח של כולם, זה זיכוי מוחלט. על רקע האור העצום הבוקע מפסקי הדין של שני השופטים ישנו פסק הדין החשוך של דעת המיעוט".

עוד מבחזית החדשות

לגבי השופטת שהביעה דעת מיעוט, אמר הלוי: "אוי ואבוי לעולם המשפט אם הוא יהיה פוליטיקה. משפט זה ראיות, זה לא פוליטיקה. פסק הדין שלה לא קשור לראיות בכלל. לכן אני יכול להגיד, לי יש את הכוח ואת ההצדקה להגיד, הראיות החדשות עם עדים מומחים משני הצדדים שמסכימים את אותו הדבר. אמרו שאין מחלץ אלמוני, שהעקבות הזרות של הרוצח. פסק הדין מנותק מהראיות. לכן מבחינה משפטית היא לא חשובה, אני מכבד שופטים וגם אותה, אבל פסק הדין הוא חשוך. יש מסה קריטית של ראיות חדשות, היא התעלמה מהן".

לשאלה האם לדעתו הפרקליטות צפויה לערער על ההחלטה, השיב הלוי: "אני לא יודע. עד היום הניסיון שלי היה רע עם הפרקליטות, סברתי ואני עדיין סבור שלא היה מקום לנהל את המשפט החוזר ובכל זאת הוא נוהל, ולשמחתי התוצאה כפי שיצאה לפועל. אני לא יודע מה הם יעשו, אני חושש שהם יערערו כי הם ימצאו תקווה בפסק הדין השגוי של השופטת".

הלוי גם התייחס להשלכות שעשויות להיות לזיכוי על אמון הציבור במערכת המשפט: "יש שני צדדים למטבע. צד אחד יכול להגיד שזה פוגע במערכת, כי אם הפרקליטות שגתה או התרשלה וכנ"ל השוטרים, מצד שני אני רואה את האור, המערכת יודעת להכיר בטעויות שלה. כולנו טועים. המערכת צריכה לומר "סליחה, טעינו". אתה מפגין יושר, קביעות ואמינות. המערכת לא יודעת, עד היום, בדברים גדולים להכיר בטעויות. באים שני שופטים, שאני מצטער שאני צריך להגיד שהם אמיצים".

עוד מבחזית החדשות

"אני מכיר לפחות שלושה שיושבים מאסר עולם על רצח שהם לא ביצעו, ואני בטוח בזה כמו שעכשיו אור ולא חושך בחוץ. יש טעויות. לא תמיד יש ראיות חדשות, זה מה שכואב. אני רואה לפעמים עוולות, באים אליי למשפט חוזר, אבל אין מה לעשות. אז כואב לי הלב אבל אין ראיות חדשות. לרומן קרה נס. זה דבר נדיר למצוא ראיות חדשות".

לסיכום התייחס עורך הדין לשאלת הפיצויים שעשוי לקבל זדורוב ואמר: "אני לא רוצה לדבר על הנושא הזה כי פסק הדין לא סופי, הוא נתון לערעור. לפרקליטות יש זכות לערער, וסיבה לתאבון לערער בגלל דעת המיעוט. אני מקווה שהיא תתעלה על עצמה בגלל שפסק הדין של דעת המיעוט שגוי. רומן נאשם סדרתי, די, יש פה בן אדם שעמד לדין וזוכה במשפט חוזר, עוד פעם תקחו אותו כנאשם לעליון? המשפט החוזר של הנאשם, לא של הפרקליטות, יש לה אמנם זכות לערער אבל זה עוולה. במשפט החוזר הוא זוכה, די, תניחו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים