שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » עו"ד חודק הגיש בקשה לרישיון נשק: בקשתו נדחתה בהוראת השר בן גביר
בעקבות התבטאותו של חודק בלשכת עורכי הדין, הורה השר לביטחון לאומי לאנשי משרדו שלא לאשר את בקשתו לרישיון אקדח "מי שקורא להשתמש בנשק לא יקבל רישיון לנשק"
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הנחה את הגורמים המקצועיים במשרדו שלא להעניק רישיון אקדח לעורך הדין דוד חודק למרות שהוא בעל עיטור העוז ממלחמת יום הכיפורים, מכיוון שבשבוע שעבר אמר בכנס לשכת עורכי הדין באילת כי "אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה, ולא תהיה לי ברירה לא אהסס להשתמש באש חיה".

בעקבות הנחייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, עלו במאות אחוזים מקבלי הרישיונות לנשק באגף לרישוי כלי ירייה. מדובר על כעשרת אלפים רישיונות בחודש במקום כ-2,000 שהתקבלו עד עכשיו שמהווים כ-500% במתן רישיונות לנשק. רק בשלושת הימים האחרונים ניתנו למעלה מ-1000 רישיונות.

עוד מבחזית החדשות

למרות שעו"ד חודק מיהר להתנצל על דבריו, הוחלט בפרקליטות שמאחר והדברים שכתב הם בבחינת "דברי הסתה לאלימות" יש לפתוח בחקירה פלילית נגדו. בציוץ ההתנצלות בטוויטר כתב חודק: "אני מצטער מעומק לבי על כך שדבריי פורשו לא נכון וגרמו לסערה" כתב, "חשוב לי לציין שאני מתנגד לאלימות. מעולם לא פעלתי באלימות. אסור שניגרר למלחמת אחים. ממלחמה כזו יהיו רק מפסידים. אנו נמצאים בתקופה קריטית לעמנו…אני מבהיר ומדגיש – אין בשעתי לנקוט או ליזום אלימות. רציתי להזהיר מפני דיקטטורה עתידית". אתמול נחקר חודק באזהרה בלהב 433 בחשד להסתה לאלימות ובסיום החקירה שוחרר לביתו.

במשרד לביטחון לאומי טוענים כי הרפורמה באגף למתן רישיונות נשק הינה, על מנת לתת מענה מידי לכ-9,000 אזרחים הממתינים לקבלת אישור לנשיאת נשק. בן גביר הנחה את אנשי אגף כלי הירייה במשרד לביטחון לאומי לפעול עד לחודש מאי 2023 במתכונת חירום, ועל פיה קציני צה"ל ושב"ס במילואים הממתינים לאישור נשיאת נשק אישי יאושרו במסלול פטור מראיון.

לדבריו של בן גביר "אין סיבה שתהיה המתנה של 7 חודשים לאישור נשיאת נשק ולא אאפשר שיהיו כ- 10,000 ממתינים לקבלת האישור. מעתה מרגע הגשת הבקשה ועד תיאום ראיון יחלפו 45 יום. תחושת הביטחון האישי של האזרחים צנחה בשנים האחרונות ועל מנת להאיץ את כמות נושאי הנשקים ברחובות, באופן שיוכל להציל חיים בזמן אמת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים