שיתוף
תגובות
יהדות » ספר תורה יוכנס למקום קבורת הצדיק המלומד בניסים רבי עמרם בן דיוואן הטמון במרוקו
לראשונה בהיסטוריה
מאות מרחבי העולם משתתפים כעת במסע הקודש לציון הצדיק רבי עמרם בן דיוואן זיע"א הטמון במרוקו שם לראשונה בהיסטוריה יוכנס ספר תורה מהודר נדבת הנגיד רבי ליפא פריד
הכנסת ספר תורה | צילום: John Theodor, שאטרסטוק

מאות משתתפים מרחבי העולם יצאו הבוקר למסע מיוחד באדמת מרוקו, כאשר בשיאו הם ישתתפו בהכנסת ספר תורה למקום ציון קודשו של צדיק יסוד עולם רבי עמרם בן דיוואן זיע"א הטמון במרוקו. מדובר בהכנסת ספר תורה שנערכת במקום לראשונה בהסיטוריה והיא נדבת הנגיד רבי ליפא פרידמן מארצות הברית אשר החליט לתרום ספר תורה מהודר למקום בו נושעים המונים.

מסע הקודש נפתח כבר הבוקר (חמישי) כאשר מאות המשתתפים נחתו בשדה התעופה בקזבלנקה שבמרוקו. בהמשך היום צפויים מאות משתתפי המסע להמשיך לכיוון מקום קבורתו של פועל הישועות הצדיק רבי עמרם בן דיוואן שם הם ישאו תפילה נרגשת לישועת הכלל והפרט, במקום אשר מסוגל לישועות למעלה מדרך הטבע ובפרט בענייני זיווגים כאשר מאות מבקשי ישועה אשר הגיעו למקום נושעו בתוך זמן קצר ממועד התפילה.

מסע הקודש יימשך גם מחר, יום שישי, כאשר בשעות הצהריים תיערך מעמד סיום כתיבת האותיות ולאחר מכן תיערך התהלוכה ברוב פאר והדר לכבודה של תורה ולכבוד הצדיק הטמון במקום. גולת הכותרת תהיה השבת – שבת שובה כאשר מאות המשתתפים ישבתו יחד סמוך ונראה לציון הצדיק במרוקו, כאשר זו הפעם הראשונה מזה עשרות שנים שתהיה התכנסות כזו באדמת מרוקו. במוצאי השבת תיערך סעודת המצווה לכבודה של הכנסת ספר תורה, ולמחרת ביום ראשון יצאו המשתתפים חזרה למקומות מושבותיהם לאחר ימי התעלות של "הכנסה הקדושה" בציון קודשו של רבי עמרם בן דיוואן זיע"א.

יצוין כי הציון הקדוש במרוקו הפך במרוצת השנים למקום מסוגל עד למאוד, אנשים רבים שהגיעו למקום מספרים על ישועות אותם הם ראו למעלה מדרך הטבע בזכות התפילה במקום בו טמון הצדיק רבי עמרם בן דיוואן זיע"א. כך לדוגמא, בחורי ישיבות רבים שהגיעו למקום מספרים כי בתוך זמן קצר ממועד התפילה הם נושעו בזיווג באופן שמיימי גם כאשר היה נראה שסיכוייהם להתארס במהירות כזו היא מנותקת מן המציאות לחלוטין.

כעת החליט הנגיד רבי ליפא פרידמן לעשות היסטוריה של ממש במקום המסוגל עם הכנסת ספר תורה מהודר למקום בו מגיעים רבים במהלך השנה כולה, מדובר כאמור במעמד שטרם נראה במרוקו והוא ממומן על ידי הנגיד שהחליט לפאר ולרומם את זכרו של הצדיק באופן הנעלה ביותר. יצוין כי מי שהפיק את המסע המיוחד הוא המפיק מאיר מרגלית אשר דאג שהכנסת ספר התורה כולה תיערך על הצד הטוב ביותר לכבודה של תורה ולומדיה.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים