שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סער: "אנחנו באירוע עם אינטרס לייצר גל טרור"
על רקע המצב הביטחוני
שר המשפטים יצא במהלך הוועידה, שמתקיימת בבנייני האומה בירושלים, נגד מזכיר המדינה בלינקן: "אמירתו על המתנחלים אינה נכונה, הם מושא לאלימות ולא אחראים לה"
שר המשפטים גדעון סער | צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת

על רקע המצב הביטחוני והפיגועים האחרונים, אמר שר המשפטים וסגן ראש הממשלה גדעון סער בראיון לאריאל כהנא בוועידה של ישראל היום כי "ישנה פעילות אינטנסיבית של כל המערכות בכל המכלולים הרלוונטיים, מרחב התפר ושב"חים, וכן תפוצת הנשק הבלתי חוקי במגזר".

נוסף על כך, סער אמר כי ישנו עיבוי של כוחות במרחב הציבורי וגיוס פלוגות מג"ב במילואים ומתנדבים. כמו כן, הוא ציין כי תהיה עצירה מסוימת של אימונים: "אנחנו באירוע עם אינטרס לייצר גל טרור דרך הרשתות החברתיות. אנחנו פועלים להסרת תכני הסתה מהרשתות החברתיות. כשהבאתי את חוק הפייסבוק, זעקו שאני רוצה לסתום פיות, אבל כשיש צונאמי של הסתה, אנחנו נבצע ונמנע הסתה ברשתות. הממשלה הקודמת מנעה העברת חוק בנושא ההסתה ברשתות החברתיות, ובכל זאת עשינו בתשעה חודשים יותר ממה שעשו בעשור שלם בנושא. זה בטיפול ובפעילות אינטנסיבית".

בהקשר להסתה ברשתות החברתיות, הזכיר סער את ימי מבצע "שומר החומות": "כשהאשימו אז את ראש הממשלה דאז נתניהו במה שעשו אויבי המדינה, אמרתי שזה חמור ולא נכון. כשרוצים לרצוח יהודים משחר הציונות, אסור להשתמש בזה באופן פוליטי, אסור להגיד שזה קורה בגלל הממשלה – אלו דברים שיש להדוף אותם, כי הם משרתים את גורמי הטרור לזרוע פילוג. מספיק לנסות להשתמש בניסיון של אויבי ישראל לפגוע בנו. אנחנו צריכים לעמוד במבחן הזה ביחד".

לגבי יוקר המחיה והמצב הכלכלי של משקי בית בישראל, אמר סער כי בכובעו כשר משפטים יביא "למהלך של הורדת ריבית הפיגורים – סכומי עתק עבור הרבה אזרחים. בנוגע למחירי הדלק, אני חושב שצריך להוריד את המיסוי. נכון שיש עלייה עולמית, זה אולי לא בשליטה שלנו, אבל רמת המיסוי היא בשליטתנו. רמת המיסוי כאן היא מהגבוהות בעולם, המדינה יכולה לספוג את הפגיעה בהכנסה הזו".

כשנשאל על האפשרות לשינוי בממשלה, ענה שר המשפטים: "אני לא רוצה להיכנס לפוליטיקה ביום הזה, שהוא מאוד קשה לעם ישראל. כרגע עלינו האחריות להתמודד עם המצב הלא פשוט הזה, ונעשה את זה. הציפייה שלי, וכך גם נהגתי באופוזיציה, היא לגלות אחריות. כולנו הרי ביחד. זה חשוב להתמודדות שלנו, כי האויבים שלנו רואים סדקים ומריבות בלתי פוסקות".

שר המשפטים אמר עוד כי הוא אינו מסכים עם הדברים של מזכיר המדינה האמריקני בלינקן השבוע בנוגע לאלימות מתנחלים: "אם הייתי רואה אותו הייתי אומר לו כי המתיישבים באזור יהודה ושומרון הם מושא לאלימות, הם ספגו אלימות וטרור בלתי פוסקים – לכן יש באמירה הזאת משהו לא נכון. אנחנו מגנים כל אלימות, אבל המתיישבים הם מושא לאלימות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים